#1 Skrevet April 18, 2006 har holdt på å lufte ræ...a av meg nå. bilen koker etterhvert hele tiden. kjørte en tur til drammen her om dagen fra oslo. da uten termostat. hadde en motortemp på 80grader hele veien, helt til det kom en riskoker opp på siden. gasset da litt og motortemp føk opp på 100grader etter 1min eller noe. holdt seg stabil der helt til jeg kom ned i 60 sonen. da gikk den sakte opp mot 115grader og jeg stoppet opp. det jeg ikke skjønner er at jeg har varme i varmeapparatet helt til motor begynner å dra opp mot 100grader. da plutselig forsvinner varmen. har tatt av øverste radiatorslang og latt hageslangen renne i ekspansjonstanken. så fyller jeg øverste slange i radiator med vann og setter den på. da har jeg varme i varmeapparatet og bilen holder seg stødig på 80-90grader på tomgang. tar jeg en liten tur og gasser litt ser jeg 100tallet på tempmåletr igjen og får ikke varmen ned igjen. radiatorvifte slår seg inn på 9grader ca. noen tips? har ikke lufteskrue på dette systemet, men laget en alternativ en på øverste radiatorslange. er så surt å ikke få kjørt litt ordentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2006 Gåen vannpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2006 Gåen vannpumpe? bytta den i dag: bh : satt på originalmotoren som er en 1.8l. er vel samme skiten vel?? siden de går over? eller har 2l en spesiell vannpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2006 Høres ut som gåen topp-pakning for meg dette... Sjekk om det vann i olja (grå olje) eller om det er trykk i kjølesystemet... Men slik du forklarer der her så ville jeg ha satt mine penger på topp-pakninga... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2006 Høres ut som gåen topp-pakning for meg dette... Sjekk om det vann i olja (grå olje) eller om det er trykk i kjølesystemet... Men slik du forklarer der her så ville jeg ha satt mine penger på topp-pakninga... det er trykk i kjølesystemet ja. øverste radiatorslange blåser seg opp når den er varm. har dobble toppakninger, uten arp bolter:( og lader 0.5bar. har en liten følelse av toppakning jeg også. men bruker ikke kjøleveske såvidt jeg ser eller går dårlig eller ryker masse hvitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2006 Har du vannkjølt turbo? Hvis ja blend av vannkoblingene der og sjekk da. Kan hende at din radiator etc er for liten til å takle varmen fra turbo kjølinga. Men rart at ikke varmeapparatet blåser varmt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2006 Har du vannkjølt turbo? Hvis ja blend av vannkoblingene der og sjekk da. Kan hende at din radiator etc er for liten til å takle varmen fra turbo kjølinga. Men rart at ikke varmeapparatet blåser varmt da har s2 turbo ja, og vanntilførselen er droppet da jeg lar den kjøle seg på tomgang. varmeapparatet blåser varmt helt til jeg gir gass, da blåser den kaldt i blandt og det er da jeg får problem med tempen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...