Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å "deaktivere" (lukke) EGR-ventilen på AEL-motoren?

Har lest et sted at man kan gjøre dette med VAG-COM, men finner ikke igjen siden nå, så er det noen her som vet hvordan? :confused:

Lurer også på om det er noen som har gjort det, og eventuelt merket noen forskjell på soting ved skikkelig pådrag?

Problemer med avgassmåling på EU-kontroll?

Er jo fullstendig umulig å få godkjent avgassmåling på bilen min uansett, så spiller egentlig ingen rolle om det blir verre, det handler uansett bare om å få riktig mekaniker til å ta kontrollen... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha :) Da har jeg hvertfall fremgangsmåten.

Da mangler jeg bare å høre fra noen som har gjort dette.

Eventuelt noen som har demontert inntaksmanifold på en slik motor?

Kan jeg forvente å finne enorme mengder sot inni der? Og isåfall, burde jeg levere manifolden et sted for å få den renset og polert, eventuelt kjøpe ny?

: klø : Spørsmålene vil jo ingen ende ta her... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde oppe menifolden på min AAT/ABP og der var det ikke akkurat god plass til luft!

Tok bare ut manifolden og stima den med max varme, ble som ny.

Fant også ut at den ventilen som slipper inn eksos i innsugsmanifolden hadde hvert blendet (pakning uten hull, som nå var gått hull i).

Snakket med en på Audi verkstedet, og han sa at det var like greit å ha den blendet.

Vet ikke om det gjelder din motor og.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok bare ut manifolden og stima den med max varme, ble som ny.

Fant også ut at den ventilen som slipper inn eksos i innsugsmanifolden hadde hvert blendet (pakning uten hull, som nå var gått hull i).

Fikk du løs absolutt alle sot-/koksrester på den måten?

Er redd for at det kan løsne store biter av sot som kan bli dratt inn i motoren hvis jeg begynner å knote med det men ikke får det helt bra.

 

Stima sier du.... Høyttrykksspyling du sikter til? Det må jeg isåfall teste.

Gikk bilen merkbart bedre etter at du hadde renset innsuget og blenda igjen EGR'en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du løs absolutt alle sot-/koksrester på den måten?

Er redd for at det kan løsne store biter av sot som kan bli dratt inn i motoren hvis jeg begynner å knote med det men ikke får det helt bra.

 

Stima sier du.... Høyttrykksspyling du sikter til? Det må jeg isåfall teste.

Gikk bilen merkbart bedre etter at du hadde renset innsuget og blenda igjen EGR'en?

 

Beklager at jeg svarer litt sent, men hidden'n har tatt kvelden så er bare innom av og til på jobb.

Det belegget som lå inni innsuget var ikke forstenet, men ganske mykt.

Brukte høytrykkspyler med varmt vann (ca 100 grader).

Merka litt forskjeld, men det var i vinter da det fortsatt var glatt. Har ikke fått blenda ventilen ennå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan klippe over gummislangen som går inn på EGR. Putt i en skrue både inn mot EGR og ut mot slangen skom kom inn på EGR, og sikre med slangeklemmer. Så fremt ventilen virker som den skal vil den nå aldri åpne.

Fungerer fint hos meg, men jeg har ikke sammenligningsgrunnlag fordi jeg aldri har kjørt med EGR tilkoblet.

Ja, det var masse sot i innsuget da jeg åpnet det, men jeg vet ikke hvor mye av det som har kommet av eksos via EGR og hvor mye som har kommet av oljelekkasje fra turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.