Regler anngående toning av ruter

Anbefalte innlegg

Jeg ble vinket inn av de blåkledde her om dagen da de ikke likte den mørke fargen på mine fremre sideruter...

De er tonet på veksted med ripefri svinfyr film..noe av den lyseste filmen som er på makedet.

De forklarte meg at det var ulovlig med uansett film på de fremste sideruter pga. av at de skal ved eventuell knusing gå i mange små biter for å unngå skade på sjoføren...

Er det noen som vet reglene for dette? Er jo greit å vite uansett..

Eller noen som har erfaringer og dele:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har IKKE lov å klistre noenting på frontrute eller fremste siderutene!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Soting på ruter foran B-stolpen er bare lov dersom det er levert slik origninalt fra fabrikk (typegodkjent), samt at det da skal være glassotet, og ikke med film eller andre ting.. :)

 

Så de har nok rett, uansett hvor lys filmen er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at man kan kjøpe ruter gjennom russiske chassi nr. fra tilsvarende bil for å få de originalt mørke..Altså ingen film...Noen som har hørt noe om dette?

Mener jeg så noe om det på tv også...

Min bil er jo importert da..det hadde vært litt annerledes hvis den var solgt ny i norge..da hadde det ikke funka å bytta til "russiske" ruter..Bare tenker litt høyt nå da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette er tråd nr 1000 ang. dette temaet : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis som fikk diplom på 2000kr for dette. var ingen bønn om å bare rive av å kjøre videre. Han synes jo selvfølgelig at det ikke var verdt den høye bota og tok det helt til rettsak. Dette skjedde på tirsdag. Han ble slakta, rettsvesenet hadde bestemt seg på forhånd og uansett hva han sa ble det ikke lagt vekt på. Han endte opp med bota på 2000kr + saksomkostninger på 2000kr... Har politiet først bestemt seg er det lite man kan gjøre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.