Anbefalte innlegg

der røk bremseslangen på min audi i 90 km/t!!: eek : ikkje en kjekk opplevelse...

Men har fått tak i ny slange og ska skifte no (rimelig avhengig av bil!!) Noen som kan fortelle meg hvordan og hvilken rekkefølge bremsene skal luftes i etter skifting? noen inside tips eller heads up ved skifting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der røk bremseslangen på min audi i 90 km/t!!: eek : ikkje en kjekk opplevelse...

Men har fått tak i ny slange og ska skifte no (rimelig avhengig av bil!!) Noen som kan fortelle meg hvordan og hvilken rekkefølge bremsene skal luftes i etter skifting? noen inside tips eller heads up ved skifting?

 

En gammel tommelfingerregel er vel å ta den lengst unna først.

altså bak på høyre side, så bak venstre, så forran høyre til sist

forran venstre.

 

da mener jeg høyre og venstre sett bakfra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gammel tommelfingerregel er vel å ta den lengst unna først.

altså bak på høyre side, så bak venstre, så forran høyre til sist

forran venstre.

 

da mener jeg høyre og venstre sett bakfra:)

 

Ja, for selv om du bare skifter en bremseslange så skal du lufte på alle 4 sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sier det er nødvendig å lufte kun foran,

men jeg har brukt å ta alle fire, for å være på den sikkre siden

 

kanskje noen andre vet om det er helt nødvendig..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftet nå bare alle jeg så er jeg sikker :) tok ikke lange tiden!! Letteste bilen jeg noen gang har gjort dette på!! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ingenting som er bedre enn det da..:)

 

Morro når ting går lettere en planlagt.

skulle ønske jeg var like heldig med mine småprosjekt.:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egentlig ikke nødvendig å ta alle når du ikke har hatt av slanger eller rør foran.. men er jo selvfølgelig greit å ta alle.. og når du først er i gang kan du jo skifte bremsevæske.. hvis det er lenge siden sist er den sannsynligvis full i kondens..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ingenting som er bedre enn det da..:)

 

Morro når ting går lettere en planlagt.

skulle ønske jeg var like heldig med mine småprosjekt.:rolleye:

 

hehe jepp: smil : Må bare få sagt at audi senter bergen er genial som har delelager åpent til 11!! D e service!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel si det sånn at viss du bare skifter slange fremme på ene sida så trengs det ikke å lufte hele systemet men i din situasjon der du var ute å kjørte og en slange røk under bremsing med den følge av at sikkert en go del veske ble presset ut igjennom den defekte slangen så ville jeg nok ha lufta hele greia ja..

Og gjerne skifta væske på hele systemet som det ble nevnt tideligere her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.