hørt om/prøvd?: Fjærklemmer?

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt om ellr prøvd fjærklemmer?

Har standard avant-senk på min s6; bittelitt lavere bak enn foran.

utolig irriterende, men jeg er veldig fornøyd med understellet ellers.

Men er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe disse? ser for meg å senke 1-1,5 cm. Er det trygt? Er det ok for bil/dempere? Vil det bli veldig mye hardere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste fjærklemmene jeg har hørt om, er sånne man bruker når man skal ta fjærene AV bilen.. Finnes vel fjærskåler å få kjøpt om du bare skal ned en cm eller noe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamrat av prøvde sånne foran på sin bil for tre år siden.

Kjøre egenskapene ble helt jævelige. De han hadde senka ca to cm....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tenker kanskje på to metallbraketter med to bolter+muttere. Fester to stk pr fjær for å klemme sammen fjæra. Jeg vil anta at dette er en svært dårlig måte å få bilen lavere på siden du får 4 punkter pr fjær med relativ høy påkjenning. Dette kan i værste fall føre til at fjæra knekker, kanskje spesielt hvis du kjører i ei dump eller noe som gjør at fjæra klemmes sammen MER enn fjærklemmene klemmer, for så å raskt utvide seg til en bomstopp i klemmene. Du kan jo heller prøve å finne et moderat senksett som senker mer foran enn bak istede. selv om det blir litt dyrere kan du i alle fall kjøre med god samvittighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tenker kanskje på dette?

Archive%5CProduct_images%5C34%5CLarge%5C

Har ikke prøvd, men kan garantere at hverken politi eller biltilsyn liker det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tenker kanskje på dette?

Takk, der var de.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

politi og biltilsyn? den tid den sorg... :o

Mer bekymret over at s6n er jo en tung (ikke minst fremtung) bil. Høres jo litt skummelt ut.

Hadde jo vært greit å teste. Koster vel ikke all verdens.

Tenker én cm, det bør holde.

Evt annet alternativ er jo å kjøpe to nye litt kortere fjærer foran. Er Eibach sett idag.

Men noen som vet hvem som leverer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør degselv en tjeneste og hold deg unna de der...jeg vil påstå at de kan være direkte farlige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltema prøvde å selge disse for en stund siden.. vet ikke om de gjør det nå lengre.. men det er ivertfall ikke lovlig i norge.. så tror nok du heller skal prøve å få fatt på noen andre fjører?!?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt skumle de der ja, fordi de har så skarpt anlegg mot fjæra over et så lite område. Fører antakelig til at fjæra knekker og da blir vel bilen strengt tatt en god del lavere enn du hadde tenkt deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brodern monterte sånne foran på Bobla (1302 som har spiraler foran) og resultatet ble at disse klemmene flyttet seg på fjærene og subbet i dekket, slik at han til slutt pungterte, da disse klemmene skar seg gjennom dekksiden på innsiden. Det kostet mye mere enn det smakte.

En annen ting man må huske på er at man får hva man betaler for, og en "snarvei" til 34,90 pr side fungerer rett og slett ikke. Selv om det bare er snakk om under hundrelappen for begge sider så er det bortkastede penger.

Til slutt vil jeg også si at når du sier at bilen er lavere bak enn foran, er den virkelig det? Du må huske på at hjulbuene bak er lavere enn de foran, for foran skal hjulet ha plass til å svinge. Uansett hva slags bil du har så vil det se ut som om det er lavere bak enn foran pga dette. Det eneste som blir korrekt er å måle høyden foran og bak på under- eller oversiden av kanalene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. godt å høre hva folk har å si om dette. Skjønner jo at dette ikke er noe tess... Regner med det blir nye fjærer utpå sommeren. Skal se hvordan det blir med sommerhjul først. Er liksom bare litt skjeivt, ekstremt irriterende: bh :

Per, har aldri tenkt på det på en sånn måte. -Men pent er det i alle fall ikke.

Noen som vet om noen ok fjærer? Hvem leverer Eibach?

Tenkte å måle litt -og se på eskene til fjærene hvor mye de senker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er søppel...Vært borti dem jeg som nødløsning engang demperen takket for seg..snudde de opp ned og heiset opp fjæra : smil : ..som sagt nødløsning..uff..de gnager på fjær og slår borti alt mulig i nærheten...knirker og alt mulig....styr unna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.