Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 Tq Avant.. Denne har sportsunderstell (tror jeg, ingen på møller som kan fortelle om jeg har eller ikke da det er importbil) Ihvertfall, bilen er håpløst lav og MYK til veiene i Troms. Demperne er ikke slitte, men myke. Så myke at bilen ofte tar nedi i homper når jeg ikke kjører pent.. Meget slitsom da selv min gamle Audi 100 likte humper bedre :P

 

Så da er spørsmålet; hva trenger jeg?

 

Vil ha en bil som er lavere enn di uten sportsunderstell men som ikke sleiker asfalten og stiv slik at humpene ikke dreper bunnpanna :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt demperene dine. Sett på noen gassdempere av god kvalitet så tenker jeg det blir bra ! Har senket passaten med fjærer + dempere og kan faktisk kjøre fortere over fartsdumpene på vei til jobben !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke utslitte fjærer da?

 

Ang utstyret på bilen din så kan en finne ut hva du har ut fra kodene i serviceheftet/lappen i hjulbrønnen.

Se kodene her:

http://www.aspenberg.net/audikoder/index.asp

Ang understell så pleier det å være slik: 1BA vanlig understell, 1BE sportsunderstell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut å sjekke kodene i hjulbrønnen nå.. Men utslitte fjærer?`Bilen er knapt rullet 190k.. Demperne er byttet en gang i verden vil jeg tro.. di så ihvertfall ikke så gamle ut da jeg hadde bilen på løftebukk.

 

Men komplett fjærer/ dempere? Noe forslag til noe som er kvalitet men som ikke koster skjorta? Hadde jo vært fint å kunne hevet bilen et par cm om vinteren da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke utslitte fjærer da?

 

Ang utstyret på bilen din så kan en finne ut hva du har ut fra kodene i serviceheftet/lappen i hjulbrønnen.

Se kodene her:

http://www.aspenberg.net/audikoder/index.asp

Ang understell så pleier det å være slik: 1BA vanlig understell, 1BE sportsunderstell.

 

Sto verken 1BA eller 1BE nedi der.. Men fant ut at bilen har vært levert me 245/45ZR18 og BOSE lyd.. Begge dela e borte no ihvertfall.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut å sjekke kodene i hjulbrønnen nå.. Men utslitte fjærer?`Bilen er knapt rullet 190k.. Demperne er byttet en gang i verden vil jeg tro.. di så ihvertfall ikke så gamle ut da jeg hadde bilen på løftebukk.

 

Men komplett fjærer/ dempere? Noe forslag til noe som er kvalitet men som ikke koster skjorta? Hadde jo vært fint å kunne hevet bilen et par cm om vinteren da :)

KW Gewindefahrwerke - høydejusterbart :) Sikkert ikke det billigste du får kjøpt, men da kan du hvertfall gjøre det du ønsker med å heve bilen om vintern og senke den bra om sommern, uten å slå nedi hvert eneste telehiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ut å sjekke kodene i hjulbrønnen nå.. Men utslitte fjærer?`Bilen er knapt rullet 190k.. Demperne er byttet en gang i verden vil jeg tro.. di så ihvertfall ikke så gamle ut da jeg hadde bilen på løftebukk.

 

Men komplett fjærer/ dempere? Noe forslag til noe som er kvalitet men som ikke koster skjorta? Hadde jo vært fint å kunne hevet bilen et par cm om vinteren da :)

 

Kjøpte Cobra coilovers til min a4 fra http://www.autospar.no i Sandnes. Passelig stivt og noenlunde valgfri senk. Ca 10 000 kr. Billigere enn KW til 14 000 pluss.

 

Muligens mye dårligere også, men fyller iallefall mine krav.:)

 

Ang. utstyrskodene er det ett av nummerne blant alle de med liten tekst som står i ei stor smørje under motor, girkasse, lakktype osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Cobra coilovers til min a4 fra http://www.autospar.no i Sandnes. Passelig stivt og noenlunde valgfri senk. Ca 10 000 kr. Billigere enn KW til 14 000 pluss.

 

Muligens mye dårligere også, men fyller iallefall mine krav.:)

 

NBS har jo KW.. di dyretse rundt 12 lapper.. Men va jo så mange typer, og så lite info!? Noen som vet noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.