Tydelig summing fra Aircondition-pumpe

Anbefalte innlegg

Hører tydelig summing fra airconditionpumpa ved 1800 rpm og lurer på om dette er normalt? (Tydelig vil si klar overdøving av diselknattring) : klø :

Bør vel nevnes at det forsvinner ved høyere og lavere turtall.

Feillageret er lest ut uten feil.

Det blir trykk i systemet tror jeg for det suser lenge etter at bilen er stoppet.

Den har etter det jeg kan skjønne noe nedsatt kjøleeffekt, men det sies jo at de alltid lekker litt kjøleveske så det må etterfylles en gang i blant. Ikke blitt gjort i alle fall de siste tre årene . .

har på følelsen at den kompressoren er dyr, så jeg håper det er normalt!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke HELT sikker.. men er der ikke en reim som driver hele svinpelsen? for isåfall må den strammes.. eller eventuelt skiftes.. men er mulig hele greien er klar for skifting og.. kan bli dyrt med mindre der er en høgger som har en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke HELT sikker.. men er der ikke en reim som driver hele svinpelsen? for isåfall må den strammes.. eller eventuelt skiftes.. men er mulig hele greien er klar for skifting og.. kan bli dyrt med mindre der er en høgger som har en?

Hatt reg-reim bytte for kort tid siden og da ble også denne reima byttet, ingen forskjell i lyd etter dette.

Snakket med en høgger, han skulle ha 2,5k. .

Den har snurret langt nå da, snart 300k. Hørt at et slitt lager kan i noen tilfeller lage slike lyder som er avhengig av turtall, kan dette lageret byttes??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver igjen :bump:

Nå har vi hatt vår første virkelige varme dag her og clima anlegget har fått kjørt seg litt, hadde neste glemt hvor ille det faktisk var.

jeg har problemer med å høre på musikk i bilen og jeg kan kjenne hele bilen vibrerer rundt 1800 rpm.

noen som har byttet denne pumpa noen gang? har en teori om at det blir dyrt for på en tidligere bil lakk airconditionanlegget så mye at det kom luft i anlegget og da skulle de ha neste 5k for å fylle det igjen . . .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifta mi nå, fikk tak i ei brukt ei til 1500,- Men på min (golf) så duret den nokke sykt når jeg sto stille.. hørtes helt jævlig ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Fikk du fiksett det eller? Har nesten samme problem på min a6 98 gått 250 k og jeg hører durring i cupeen ved ca 1800-2500 opp i høyer turtal forsviner det nesten. Og ja kjøling e ganske redusert ja. E det da nødvendig men bytte av hele komprosor eller? Vet noen ka det koster med etterfylling av anlegget når en bytter pompa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.