Anbefalte innlegg

Hei. Var ute å kjørte litt me a4en min i dag da jeg la merke til noe rart. Ved nesten full gass så pulserer trykket. pulserer fra 0,9 til 1,1 ca. Og det er ikke måleren det er noe galt med, for jeg hører turtallet fra turboen går opp og ned.: klø : Merker litt rykking i aksen og, men ikke så veldig. Hører det mest!

 

Noen som vet hva det kan være? Ved fullt pådrag funker den utmerket, men det kommer når jeg gir nesten full gass. Si en plass mellom 80% og 90%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe av det samme, om enn i noe mindre grad sånn på ca. halv gass, og det ble helt bra når jeg byttet O2-sensor. Bare sånn for å begynne et sted.. Må legge til at jeg har en AAN 2.2 femmer, så den er vel ikke helt likt bygd opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor ligger denne o2 sensoren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg ut å bestille meg en sånn! Har kikka litt nedi hos meg, og det ser veldig vanskelig å komma til denne ventilen. Det er den som sitter på fremsiden av motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Var ute å kjørte litt me a4en min i dag da jeg la merke til noe rart. Ved nesten full gass så pulserer trykket. pulserer fra 0,9 til 1,1 ca. Og det er ikke måleren det er noe galt med, for jeg hører turtallet fra turboen går opp og ned.: klø : Merker litt rykking i aksen og, men ikke så veldig. Hører det mest!

 

Noen som vet hva det kan være? Ved fullt pådrag funker den utmerket, men det kommer når jeg gir nesten full gass. Si en plass mellom 80% og 90%

 

Min er sånn ved full gass. Er 95% sikker på at det er taktventil N-75. Den sitter nede ved radiatoren på høyre side foran. I nærheten av luftfilter/turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er sånn ved full gass. Er 95% sikker på at det er taktventil N-75. Den sitter nede ved radiatoren på høyre side foran. I nærheten av luftfilter/turbo.

 

Var det jeg var redd for ja... Er ett helvete å komme til nedi der. Jeg får bestille denne, og så skal jeg gi tilbakemelding når jeg har bytta den og se om jeg får noen forandringer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg var redd for ja... Er ett helvete å komme til nedi der. Jeg får bestille denne, og så skal jeg gi tilbakemelding når jeg har bytta den og se om jeg får noen forandringer!

 

 

Neida, ikke så innmari ille. Si ifra a...er litt usikker på om jeg skaffer meg en N-75 J som skal tåle mer trykk, eller kjøper en justerbar boostcontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil en boostkontroller være plasert i stede for n75 ventilen? hvor mye koster de da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, så vidt jeg har skjønt. Takventilen sitter altså åog regulerer turbotrykket styrt av motorstyreenheten, men en boostcontroller stiller man inn ønsket trykk selv. Den original ventilen demonteres da så nær som at kontakta fortsatt må stå i.

 

Dvs. man tar av den slangene og kobler disse til boostcontrolleren, men lar kontakta være på slik at motorstyreenheten ikke registrerer feilkoder og reduserer motoreffekten.

 

Pris på en slik er vel alt fra 700-3000 kr eller no sånt avhengig av om man skal ha innvendig justerbart trykk, ett eller to trinns controller osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var N75 ventilen bytta mot en N75j. Pulseringen er borte!: rock : Ellers så er bilen helt fin. Merket ikke noen stor forskjell på før og etter. Får kanskje litt mer krefter på lågt turtall, men er ikke helt sikker.

 

Det var litt stress å sette den på, da det er veldig trangt nedi der den står, men det gikk nå... Jeg vil presisere til andre som velger å bytte denne at N75j ventilen er bak frem med tanke på hvor du setter i strømpluggen. bare sånn att folk ikke finner på å montere den bak frem, eller opp ned. Alt etter som du ser på det. Monteres den med pluggen fremover, lik den originale, stemmer ikke alle hullene til slangene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft!!!! Dette skal da prøves. Takk for at du sa ifra hvordan det gikk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var N75 ventilen bytta mot en N75j. Pulseringen er borte!: rock : Ellers så er bilen helt fin. Merket ikke noen stor forskjell på før og etter. Får kanskje litt mer krefter på lågt turtall, men er ikke helt sikker.

 

Det var litt stress å sette den på, da det er veldig trangt nedi der den står, men det gikk nå... Jeg vil presisere til andre som velger å bytte denne at N75j ventilen er bak frem med tanke på hvor du setter i strømpluggen. bare sånn att folk ikke finner på å montere den bak frem, eller opp ned. Alt etter som du ser på det. Monteres den med pluggen fremover, lik den originale, stemmer ikke alle hullene til slangene!

Hva er prisen på N75j ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosta egentlig 680 kroner, men jeg fikk den for 630 hos Peder S. Fjetland Stavanger...

 

Verdt penga spør du meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.