Nok et fjuskeproblem på 1.8t

Anbefalte innlegg

Min 97' A4 tq lider av et problem jeg skjønner mange har hatt, nemlig fjusking ved gasspådrag.

 

Bilen går som ei kule før den blir varm, men når motortemperaturen kommer så kommer fjuskingen. Har byttet plugger, byttelånt LMM, alle coilene (en etter en) og den tenningsmodulen. Men fremdeles problemet.. Den ble bedre etter pluggbytte, men den gleden va kortvarig.. Ingen feilkoder på VAG-COM.. Eneste jeg kan tenke meg er lambda, da mekanikeren sa at bilen får ekstra bensin når den er kald.. MEN bilen bruker jo ikke mye bensin heller!? snitt på litern ca.. Bilen er chippet ho ES-tuning i trondheim i 2000, og har resikrdump og konfilter.

 

Any Ideas??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnet ventilen kanskje? N75 er det vel den heter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnet ventilen kanskje? N75 er det vel den heter

 

Har hørt om den der ja.. Hva er den til og hvor sitter den?

 

Burde ikke en magnetventil som ikke virker blitt oppdaget av VAG-COM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om den der ja.. Hva er den til og hvor sitter den?

Den sitter like etter luftfilteret. NR9 på bildet

GetImage.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men hva er den der for? Hvilken funksjon har den mener jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men hva er den der for? Hvilken funksjon har den mener jeg?

 

Den regulerer turbotrykket styrt av motorstyreenheten på bilen din. Hvis trykket er for høyt åpner den wastegateporten inni eksoshuset på turboen slik at eksosen passerer gjennom turboen uten å opparbeide mer trykk. Min egen er også pulserende ved pådrag og jeg er temmelig sikker på at denne porten åpnes og stenges i et tempo som ikke er helt etter forskriftene fordi ventilen N-75 ikke er ment å takle trykket fra en chippet bil.

 

Løsningen kan da være å montere en N-75 J isteden. Mener å ha hørt at denne sitter originalt i TT 225 hk. En annen dyrere løsning er en boostcontroller hvor du selv justerer trykket slik du vil ha det uavhengig av motorstyreenhet og N-75.

 

Søk på magnetventil, N-75, fusking etc...og det finnes mange tråder om denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.