Får ikke ut Cd'n av Navigasjonen. Navi DX?

Anbefalte innlegg

Tok ut navigasjonsCD'n av bilen. Hadde litt problemer måtte trykke endel ganger får å få den ut. Nå har noen satt inni en brent musikkCD Verbatim super AZO. Denne får jeg ikke ut igjen. Trykker på eject knappen. Virker som platen løfter seg. Så høres det ut som noe prøver å børste den ut, men den kommer ikke ut. Mulig den er for glatt?

 

Noen tips til hva man kan gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ofre plata kan du jo prøve å få tak i den med en pinsett, den er ikke lange biten innom åpningen.

Mekanismen som frigjør plata fungerer, det er sannsynligvis inn/uttrekket som er støvete og dermed ikke får bra nok grep på plata. Erfaringsmessig fungerer det mye dårligere når plata/spilleren er varm, så en ide kan være å slå av og vente til hele greia har kjølt seg godt ned får du prøver eject-knappen igjen.

Om ikke noe av dette fungerer må du nok ut med spilleren, åpne toppdekselet og hjelpe plata ut manuelt. Pass i så fall på at du ikke knekker noe i matemekanismen, evt sett på +12v på spilleren og bruk eject-knappen pluss fingerassistanse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde i dag tidlig da bilen hadde stått ute hele natta. Funket ikke fordet.

Plata kan jeg ofre.

 

Hvordan fungerer denne inn/uttrekket?

Hører den jobben og jeg kan se antydning at plata stopper øverte delen av sprekken mot det filtgreiene som ligger der.

 

Hadde det ikke vært bedre å laget en skuff som kommer ut slik som på PC?

Platene blir veldig ripete i Navigasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uttrekket er to gummihjul (eller lignende) som ruller plata ut. Så vidt jeg vet spøler disse hjulene på platens leseside, og det er jo ikke helt kurant. Hele systemet med slot-in cd-spiller er jo urteit med tanke på at sand og dritt setter seg på børstene eller filten i åpningen samt støv på utspytterrullene. Det er i alle fall den sikre død for platene dine. Selv kopierer jeg alle plater som jeg har tenkt å bruke i bilen, ofrer ikke orginalplater der. Som du sier blir de seende ganske ille ut etter hvert. Det eneste som kan hjelpe litt er å regelmessig støvsuge med lav styrke i åpningen til plata for å prøve å trekke ut sand/støv/dritt fra filten i åpningen.

 

Grunnen til at det ikke brukes skuff på bilspillere er vel enkelt og greit at det ikke er plass. Skuff med utløsermekanisme tar relativt stor plass, noe du ikke har i en bilspiller :)

 

Stikk inn en liten pinne (tynn så det er plass til plata også) og press ned plata litt mens du ejecter. Da presser du plata ned mot rullene slik at de kanskje får bedre tak. Aller helst åpner du spilleren som nevnt tidligere selvsagt.

 

Som en liten kuriositet kan jeg nevne at jeg fikk inn en bilspiller på min tidligere arbeidsplass. Kunden var fast bestemt på å få en ny siden platen ikke kom ut lenger. Spilleren jobba hardt, men plata var bom fast. Prøvde først med litt lirking, til ingen nytte. Når jeg så åpne topplokket på spilleren åpenbarte grunnen seg ganske fort. Dattera hans hadde pressa inn ei plate til mens det allerede var plate i : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.