#26 Skrevet April 22, 2006 Så RS2 dyser burde eg kjøpe da? Pumpa klarer vel å levere..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 22, 2006 kjøp dyser også monterer du en ekstra bensinpumpe i motorrom så er du sikret:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 22, 2006 Har dårlig med penger så kan ikkje kjøpe ting i blinde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 22, 2006 Monterte 295 hk chippen, og bilen går som faen. Er nok noe med dyser eller lignende eller så er det feil på chippen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 22, 2006 Kan nok tenke meg at det mangler på bensin. På min bil hadde jeg rs2 turbo, kjørte 5bar grunntrykk på orginale s2 dyser. Lada 1,7bar... gikk som faen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 22, 2006 Korleis får eg øke bensintrykket? Går det å justere på pumpa da eller må eg til med større pumpe? Har valget nå, bil som slukner på tomgang, eller bil som går bra på tomgang men ikkje ellers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 22, 2006 Enten så kan du kjøpe justerbar bensintrykksregulator, eller så kan du montere en fra feks s4 som har høyere bensitrykk orginalt. Evt kan du slå ned toppen på den du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 22, 2006 Ok.. det holder med den fra S4 da tror du? så handler eg og monterer en slik. Vil bilen bruke mengder mere bensin enn den allerede gjør på normal kjøring med å justere opp bensin trykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 22, 2006 Nei den kommer til å gå relativt rimelig for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 22, 2006 Okay.. Hva er prisnivå på regulator fra S4, eller bør eg kjøpe en bedre når eg først skifter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 22, 2006 Monterte 295 hk chippen, og bilen går som faen. Er nok noe med dyser eller lignende eller så er det feil på chippen. Ehhh....gikk ikke bilen dårlig med det chipet før da eller er det jeg som er på tur nå? Anyway: WEEEEEEEEE bilen går: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 22, 2006 Okay.. Hva er prisnivå på regulator fra S4, eller bør eg kjøpe en bedre når eg først skifter? Du kan ikke bruke regulator fra S4 fordi den er helt annerledes enn den til 3B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 22, 2006 Hvilken skal eg bruke da da? At den gikk jævlig før kan være medvirkende årsak at ene ledninga på temp sensor på innsuget var av, og at LMM was gefückt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 22, 2006 Du må nok bytte dyser ja. makser ut org dysene ved ca 330 hk. Kjøp dyser som er større enn Rs2 og la bensintrykket være org, så slipper du noe tull med at pumpa tar kvelden rimelig fort. Bare min mening! Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 22, 2006 Ok. hvor mange cc da? RS2 er vel 380cc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 23, 2006 Sendte mail til han jeg handla chipen av, og han svarte: Hej! Ok, du kan ha problem med bränslepumpen också det är inte ovanligt att pumpen börjar bli dålig vid 20000mil. Det finns ju bättre pumpar att sätta in som inte kostar mer än orginal tex Bosch 040. Det är många som får liknade problem redan vid chippning att bränslet inte räcker till och då är antingen pumpen slut eller så läker slangen till bränsletrycksregulatorn, byt gärna ut den slangen hur som helst och kolla bränsletrycket om du har möjlighet till det. mvh Atne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 13, 2006 Bringer denne opp igjen da problemet ikke var forsvunnet likevel. Nå er det slik at feilen nullstiller seg hver gang bilen blir slukket/startet. Eg kan gi på med lite/ingen fusking eller urenheter i gange opp til og med 3. gear. når 4. gear blir lagt inn og gass så rykker det fælt i bilen og etter det nekter motor å ta turtall. testa å ruse motor i fri og ved flat pedal går nåla til 5500 ca og så synker den imens det putrer litt for å øke litt og synke til ca 3000. flat pedal hele tida. går fint på tomgang. hvis bilen da står litt og så slukker eg den og lar den vere av i 5 minutt eller så så er den helt fin igjen når den blir starta. Helt til den blir belastet tungt.. hadde en kompis til å kjøre bak meg imens eg hadde feilen og han la ikkje merke til unormal eksosfarge/mengde men han sa det rista noe jævlig i eksosanlegget. Har oppdaget en liten sprekk i eksosmanifolden men har ikke demontert for å se hvor stor den egentlig kan vere, men det er så at eg ser eksos når bilen blir starta. sjekka pluggene i dag igjen og lyste ned i forbrenningskammeret med lykt der var det litt olje på 3'ern. dei andre såg fine ut og elektroden på pluggen var tilnerma rein og fin. har også gått over slanger med startgass på innsugsida for å sjekke lekkasjer. har tatt av ledninger på dyser for å sjekke om det var skitt/dårlig kontakt i disse slik Frank Andre Rui hadde på sin. Agh.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 13, 2006 Skulle tro motoren gikk i nødmodus fordi den oppdaga tenningsbank og drar tenninga og trubotrykket ned. Da vil den slettes hver gang man starter motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 13, 2006 ja noe sånt eg også tenkte meg.. bankesensorer da som må byttes? men olja i forbrenningskammeret, er det topp deksel pakningen det kommer fra mest sannsynlig eller kan det rett og slett være noen tidligere eiere som har bomma ved påfylling av olje så det har rent nedi når pluggen har blitt skrudd ut? skal ærlig talt si at eg har aldri lyst nedi der før.. vet at eg har ikkje sølt nedi der for trakt er fast i bruk ved oljeskift hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 13, 2006 Enten det eller at du feks har vibrasjoner i eksosen. De sensorene er sensitive. Er mest sannsynlig pakningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 13, 2006 Svarte heller, vil bilen gå i nødmodus hvis eksosen rister littegrann? Skal det i teorien gå ok å kjøre med sprekt eksosmanifold da? Trodde at det utgjorde mye feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 13, 2006 Skal egentlig gå fint det, men vil tape litt ladetrykk/spoolup. Har orginal grenrør til deg jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 13, 2006 Skal egentlig gå fint det, men vil tape litt ladetrykk/spoolup. Har orginal grenrør til deg jeg. Sprekt manifold kan trekke luft, og lure lambda sensoren. Bør være tett ja. Har du tatt ut plugger og sett på de? Høres ut som om toppdekselpakningene er klare for skift, hadde oljelekk ned i pluggene på min, og det var de pakningene (2 stk, ytre og indre, mot plugghullene). Gamle pakninger var harde. Litt OT, VMAP'en, gikk det greit og montere den? Har sattt i på min også (2,5/3 Bar utgaven), måtte file en del på printet, og bøye unna komponenter i ECU'n for art den skulle få plass: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 13, 2006 Har meldt meg på gruppekjøpet av grenrør til terje rønning. har tatt ut pluggene 2 ganger og la merke til olje og unormalt mye koks på 3'ern. Blir prøvd med plugger og kablene til fattern.. Han har originale ledninger og NGK plugger som en kar fant i ei overgangsliste. Bilen hans går bra med dei, men den er org. (220hk) Montering av Vmap gikk helt fint. gikk en liten stund før eg skjønte at det var plast skruene med stoppskiver og en mutter som skulle brukes.. Måtte dette for å få "spaca" mappen langt nok ut av printkortet. Sleit en god del da eg skulle dele hjerna for første gang men det gikk da bra til slutt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 15, 2006 Fikk lest av feilkoder idag: 2322 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00523 Inlet air temp Open or short circuit Defective sensor or wiring Symptom: Slight power loss, Increase in fuel consumption 2111 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00513 RPM sensor Open or short circuit, Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth og noe smårusk til sa han. dette kunne komme av chip byttet eg har hatt, men sensorene var nok gåene sa han. 2322 er vel for jævlig dyr, hvordan er den med rpm sensoren?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...