Anbefalte innlegg

Den rpm sensoren har jeg liggende. Tror også jeg har lufttempsensoren, men den anbefales å kjøpe ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lest av feilkoder idag:

 

2322 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00523 Inlet air temp Open or short circuit Defective sensor or wiring Symptom: Slight power loss, Increase in fuel consumption

 

2111 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00513 RPM sensor Open or short circuit, Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth

 

og noe smårusk til sa han. dette kunne komme av chip byttet eg har hatt, men sensorene var nok gåene sa han. 2322 er vel for jævlig dyr, hvordan er den med rpm sensoren??

Mulig jeg er teit nå, men hadde du motoren igang når du tok testen? Jeg fikk nemlig også de to feilene der, pluss LMM, når jeg kjørte test uten å ha motoren igang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det veit eg ikkje, hadde bilen på et verksted for å lese av. Meget takknemlig for rpm sensor Frank! :) Luft temp sensoren koster visst 11500 på møller. Noen som veit om plass som det er ca 90% billigere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det veit eg ikkje, hadde bilen på et verksted for å lese av. Meget takknemlig for rpm sensor Frank! :) Luft temp sensoren koster visst 11500 på møller. Noen som veit om plass som det er ca 90% billigere?

Hmm den prisen kan umulig stemme, noen få hundrelapper på mekonomen http://www.mekonomen.no minus klubbrabatt (vanligvis ca 30% på det jeg har kjøpt i hvertfall).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg samme problem som du beskrev tidligere. Bilen går pent på tumgang, går fint så lenge jeg ikke lader turbotrykk, men når det blir ladet trykk begynner bilen å oppføre seg rart, den jobber mot seg selv på en måte, høres ut som om motoren "bobler" og det begynner å ryke sort ut av eksosen på 1. og 2. gir når jeg prøver å lade trykk.

 

Har plukket av alle slanger fra turbo til filter, og ic og det er masse olje i slangene, spessielt slangen ut fra IC til innsuget og også i slanger fra turbo. Turboen er det slark i både "ut og inn" og "opp og ned" er det da turboen min som er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du får stabilt trykk når bilen fungerte før skal vel turboen vere i orden. Hvis du ikke har catch tank på bilen din så vil du få en god del olje i IC og slanger. Det er da verdt å rense opp hele innsuget og montere en catch tank med retur system. Hvis slangene og innsuget er fullt av olje kan dette umulig vere godt, og kan vere grunnen til at din ikke går noe særlig godt.. ;) Prøv å få lest ut feilkoder ved nærmeste verksted som har utstyr til dette. Da finner du hvertfall ut om det er noe elektronisk som er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder kan jeg lese selv, og er ingen ting feil. Kun 1111 feilen men det kommer jo uansett pga chip. Har oil catch osv, og bilen er helt rar uansett trykk, da snakker vi om 0.1 bar også. Går fint så lenge jeg holder meg til å ha vakum, da går det fint å kjøre. men med en gang turboen må jobbe blir bilen helt rar. Lader heller ikke skikkelig med trykk lenger. Og bilen går bedre når jeg klarer å holde gassen slik at kjørekomputer viser 0.9 bar og ned (altså tilsvarende -0.1 bar eller også kalt vakum) men med en gang det er snakk om å gå til 1.1 som da er 0.1 bar blir alt rart og motoren har ikke noe kraft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.