#51 Skrevet Mai 15, 2006 Den rpm sensoren har jeg liggende. Tror også jeg har lufttempsensoren, men den anbefales å kjøpe ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mai 15, 2006 Fikk lest av feilkoder idag: 2322 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00523 Inlet air temp Open or short circuit Defective sensor or wiring Symptom: Slight power loss, Increase in fuel consumption 2111 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00513 RPM sensor Open or short circuit, Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth og noe smårusk til sa han. dette kunne komme av chip byttet eg har hatt, men sensorene var nok gåene sa han. 2322 er vel for jævlig dyr, hvordan er den med rpm sensoren?? Mulig jeg er teit nå, men hadde du motoren igang når du tok testen? Jeg fikk nemlig også de to feilene der, pluss LMM, når jeg kjørte test uten å ha motoren igang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mai 15, 2006 Det veit eg ikkje, hadde bilen på et verksted for å lese av. Meget takknemlig for rpm sensor Frank! Luft temp sensoren koster visst 11500 på møller. Noen som veit om plass som det er ca 90% billigere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mai 15, 2006 Det veit eg ikkje, hadde bilen på et verksted for å lese av. Meget takknemlig for rpm sensor Frank! Luft temp sensoren koster visst 11500 på møller. Noen som veit om plass som det er ca 90% billigere? Hmm den prisen kan umulig stemme, noen få hundrelapper på mekonomen http://www.mekonomen.no minus klubbrabatt (vanligvis ca 30% på det jeg har kjøpt i hvertfall). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mai 15, 2006 Nå har jeg samme problem som du beskrev tidligere. Bilen går pent på tumgang, går fint så lenge jeg ikke lader turbotrykk, men når det blir ladet trykk begynner bilen å oppføre seg rart, den jobber mot seg selv på en måte, høres ut som om motoren "bobler" og det begynner å ryke sort ut av eksosen på 1. og 2. gir når jeg prøver å lade trykk. Har plukket av alle slanger fra turbo til filter, og ic og det er masse olje i slangene, spessielt slangen ut fra IC til innsuget og også i slanger fra turbo. Turboen er det slark i både "ut og inn" og "opp og ned" er det da turboen min som er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mai 15, 2006 Så lenge du får stabilt trykk når bilen fungerte før skal vel turboen vere i orden. Hvis du ikke har catch tank på bilen din så vil du få en god del olje i IC og slanger. Det er da verdt å rense opp hele innsuget og montere en catch tank med retur system. Hvis slangene og innsuget er fullt av olje kan dette umulig vere godt, og kan vere grunnen til at din ikke går noe særlig godt.. Prøv å få lest ut feilkoder ved nærmeste verksted som har utstyr til dette. Da finner du hvertfall ut om det er noe elektronisk som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mai 15, 2006 Feilkoder kan jeg lese selv, og er ingen ting feil. Kun 1111 feilen men det kommer jo uansett pga chip. Har oil catch osv, og bilen er helt rar uansett trykk, da snakker vi om 0.1 bar også. Går fint så lenge jeg holder meg til å ha vakum, da går det fint å kjøre. men med en gang turboen må jobbe blir bilen helt rar. Lader heller ikke skikkelig med trykk lenger. Og bilen går bedre når jeg klarer å holde gassen slik at kjørekomputer viser 0.9 bar og ned (altså tilsvarende -0.1 bar eller også kalt vakum) men med en gang det er snakk om å gå til 1.1 som da er 0.1 bar blir alt rart og motoren har ikke noe kraft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...