Skrive opp vekt på trekk krok??

Anbefalte innlegg

Noen som har fått gjort dette? har 1600kg som trekkvekt på kroken på passatn. men skulle gjerne ha skrevet den litt opp.

 

Har en kompis som har en omega . han hadde 1300kg som han fikk skrevet opp til 1700kg som trekkvekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg spørre hvilken type sertifikat du har?

Visst du har vanlig B så har du kun lov til å trekke en henger som har en tillatt totalvekt som er lavere enn bilens egenvekt. Altså visst bilen din har en egenvekt på 1400kg så kan du ikke ha en henger som har en tillatt totalvekt på 1401kg og oppover..

 

Og så er det jo den regelen om at du ikke kan ha mer enn 750kg, men den er jeg usikker på hvordan funker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ABEC1 , , så jeg har lov å kjøre stor henger.. kjørte opp i desember etter at jeg kjøpte campvogn.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. ja da skal d ikke være noen problem tenker jeg.. :)

 

Men jeg regner med at det som bestemmer om du kan skrive opp mer trekkvekt på kroken er vel om hva den krok anordningen er godkjent for. Det finner du vel ut ved å ringe til VW og visst du får papirer på det så bør d vel ikke være noen problem å få det godkjent.. ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring til Harald A. Møller, snakk med Tom Sagerud og få et papir på godkjenning av akkurat din bil med høyeste vekt fabrikken godkjenner. Det kan godt hende det allerede er bare 1600 kg, da blir det vanskeligere å få til.

 

Ta dette papiret til en trafikkstasjon sammen med bilen og vognkortet. Er du heldig slipper du å betale noe for å få det forandret..

 

Gjorde dette på en S4 4.2 jeg hadde, fikk papir på 1900 kg og fikk dette inn i vognkortet siden det bare sto 1500 fra før der..

 

1600 kg max hengervekt på en Passat høres derimot rimelig ut, spesielt om det ikke er en 6-sylindret utgave med 4WD eller noe annet lignende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte å sjekka med han Sagerud. 1600kg var max.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg spørre hvilken type sertifikat du har?

Visst du har vanlig B så har du kun lov til å trekke en henger som har en tillatt totalvekt som er lavere enn bilens egenvekt. Altså visst bilen din har en egenvekt på 1400kg så kan du ikke ha en henger som har en tillatt totalvekt på 1401kg og oppover..

 

Og så er det jo den regelen om at du ikke kan ha mer enn 750kg, men den er jeg usikker på hvordan funker..

 

FEIL!

 

Har nettopp tatt BE så dtte vet jeg. Når du bare har vanlig B-sertfikat kan du trekke 3500kg total vekt! Om du har en bil som veier 1000kg kan du trekke en henger på 2500 kg så lenge bilen kan trekke det! Det som gjelder er at den maksimale tilatte vekt på henger å bil tilsammen skal være under 3500kg, har hørt noe om en 750kg regel, men den gjelder ikke lengre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FEIL!

 

Har nettopp tatt BE så dtte vet jeg. Når du bare har vanlig B-sertfikat kan du trekke 3500kg total vekt! Om du har en bil som veier 1000kg kan du trekke en henger på 2500 kg så lenge bilen kan trekke det! Det som gjelder er at den maksimale tilatte vekt på henger å bil tilsammen skal være under 3500kg, har hørt noe om en 750kg regel, men den gjelder ikke lengre!

Du kan alltid trekke tilhenger på 750kg, uansett. Dette gjelder om bilen din veier 3499kg.

 

Derimot kan hengeren være tyngre enn 750kg, men da gjelder følgende krav:

Tillatte maksimalvekt på bil og henger (sjekk vognkort) skal ikke overstige 3500kg. Dvs det er uvesentlig med aktuell vekt, og egenvekt.

 

Hvis du har BE er det kun vognkortene som begrenser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FEIL!

 

Har nettopp tatt BE så dtte vet jeg. Når du bare har vanlig B-sertfikat kan du trekke 3500kg total vekt! Om du har en bil som veier 1000kg kan du trekke en henger på 2500 kg så lenge bilen kan trekke det! Det som gjelder er at den maksimale tilatte vekt på henger å bil tilsammen skal være under 3500kg, har hørt noe om en 750kg regel, men den gjelder ikke lengre!

 

 

Hvis dette er tilfelle, hvorfor i alle dager gidder folk å ta BE i det hele tatt?????

Den vanlige Campingvogn-mannen kjører da vel ikke rundt i biler som veier over 2 tonn?

 

Menmen... Kjekt med førerkort klasse CE. Vi slipper å tenke på sånne ting. Så lenge vi holder oss innenfor vognkortet, og 50 tonn, så er det ikke så farlig... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne diskusjonen har vi hatt opptil flere ganger i det siste, søk på "tilhenger"! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring til Harald A. Møller, snakk med Tom Sagerud og få et papir på godkjenning av akkurat din bil med høyeste vekt fabrikken godkjenner. Det kan godt hende det allerede er bare 1600 kg, da blir det vanskeligere å få til.

 

Ta dette papiret til en trafikkstasjon sammen med bilen og vognkortet. Er du heldig slipper du å betale noe for å få det forandret..

 

Gjorde dette på en S4 4.2 jeg hadde, fikk papir på 1900 kg og fikk dette inn i vognkortet siden det bare sto 1500 fra før der..

 

1600 kg max hengervekt på en Passat høres derimot rimelig ut, spesielt om det ikke er en 6-sylindret utgave med 4WD eller noe annet lignende..

 

Min v6 4M har 1800kg ifølge vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.