#1 Skrevet April 20, 2006 hvordan fungerer den? er det en vanlig diff som fordeler foran og bak? noen sier det ikke er en diff på midten, men en fordeler, eller noe slikt. har noen en link eller bilder av hvordan det ser ut og hvordan det fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2006 De gamle har centerdiff, og den kan låses - som på min Passat Syncro Din har nok Torsen - Du kan jo Google Torsen Eksempel: http://www.difflock.com/offroad/difflocks.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2006 På typ44 er det et skille på før og etter facelift. Dvs pre -88 har totrinns låsebryter under radioen og låsbar diff i midta og bak. Disse diffene har egenskapen at det hjulet med minst motstand spinner og i værste fall kan bilen bli stående å spinne på ett hjul. Helt til sperrene brukes Da låses begge utgående aksler og diffen tvinger dermed samme kraft på akslene. Fra -88 og opp har typ44 diffsperreknapp ved håndbrekket og TorSen diff i midta pluss vanlig låsbar diff bak. Bakdiffen fungerer som nevnt over og kan låses for å tvinge lik kraft på begge bakhjul. TorSendiffen er en helautomatisk mekanisk differensial som kort sagt overfører kraft dit det er mest grep, kontra dit det er minst grep på en vanlig diff. Frontdiffen er vanlig åpen diff uten sperre på alle typer. Resultat: Gammeltypen: i værste fall spinne på ett hjul, på ett foran og ett bak med midtsperra inn og på ett foran og to bak med begge sperrene inn. Nytypen: i værste fall spinne på ett hjul foran og ett hjul bak, ett hjul foran og to hjul bak ved sperra innkoblet. Mindre å tenke på selv siden ting er automatisk og ikke minst at sperra bak kobler ut over 25km/t automatisk så du slipper å tenke på at den ryker i høyhastighetskjøring (men kjedeligere å kjøre fort på is med). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...