Oljelekasje ved oljefilter (S2 motor)

Anbefalte innlegg

Oppdaget at det var en oljelekasje rundt den bolten(en hul bolt m/27mm hode) som står over oljefilteret/tilkoblinger av oljeslanger på ABY motoren. Kjøpte meg ny o-ring og skrudde til. Men forsatt lekasje. Dratt til det jeg greier men lekker forsatt. Skal den bolten draes til med et hel..te moment? eller finnes det noen andre ludo triks for å få det tett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget at det var en oljelekasje rundt den bolten(en hul bolt m/27mm hode) som står over oljefilteret/tilkoblinger av oljeslanger på ABY motoren. Kjøpte meg ny o-ring og skrudde til. Men forsatt lekasje. Dratt til det jeg greier men lekker forsatt. Skal den bolten draes til med et hel..te moment? eller finnes det noen andre ludo triks for å få det tett?

visst du drar til for mye "skviser" du O-ringen, så det er godt mulig at det lekker pga du har skrudd for hardt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde lekasje på pakning inne på filterhuset på en RS2 jeg hadde måtte skifte pakningen og o-ringr etter litt prøv og feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er mer pakning/o-ring en den som her på den "hull bolten" altså. Evt stor jobb å demotere filterhuset?

 

Det som var at den gamle o-ringen så helt fint ut som den nye. Aldri opplevd tidligere at det lekker olje herfra. Bare kjedelige greier, første dagen bilen er på veien etter 5mnd på bukker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er mer pakning/o-ring en den som her på den "hull bolten" altså. Evt stor jobb å demotere filterhuset?

 

Det som var at den gamle o-ringen så helt fint ut som den nye. Aldri opplevd tidligere at det lekker olje herfra. Bare kjedelige greier, første dagen bilen er på veien etter 5mnd på bukker.

 

Filterhuset er løst når bolt er av, henger kun i 2 styringer ligger en pakning inn mot blokken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det jeg syntes når jeg hadde bolten ute at huset var løst. Men det er liksom ut der med hode på bolten det siver ut olje og ikke inn på blokka. Så jeg ville tro det var den o-ringen som var gåen. Merkelig dette her : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilde av bolten jeg mener. Ingen som har noen vettuge forslag (mer enn det som har kommet) på hvorfor det lekker olje. Har kjøpt ny o-ring til den bolten som ligger i sitt o-ring spor. + jeg har prøvd med oxo med den gamle mot anleggsflaten på hode på bolten slik at denne blir klemt (og håpet det tettet) med anleggsflaten på filterhuset slik at det ga en tett forbindelse. Lekasjen var/er den samme m/uten den ekstra oringen. Er det pakningen mot blokka som er synderen. Har aldri hatt problemmer med denne før. Vært tett hele veien. kommer etter at jeg hadde latt motoren stå uten olje et par ukers tid men jeg fiksert nye olje slanger til turboen. Etter en prøve tur på en del mil så lekker det veldig mye og må etterfylle god del olje ja.

Bilde33.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som jeg har fått tettet min lille(les store) oljelekasje. Hjalp lite med ny o-ring fra Møller. Men da jeg tok en o-ring fra et sånt sett fra Biltema så blei det tett gitt. Så ut med det blåe øya at den fra biltema var det berømte kusehåret større i diameter og var antageligvis det som skulle til. For det var ikke rareklaringe med bolten og huset. Men snodding med 5bars oljetrykk hvor det siver ut. Bilde43.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.