Overhaling av servo på Audi 200 20v

Anbefalte innlegg

Bilen til far min har begynt å lekke fra servopumpa. Noen som har peiling på overhaling av denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel oppdekt før på forumet, men du kan altså kjøpe et overhalingssett som inneholder pakninger til alle kryssene (de store skruene rundt om på pumpa), pakninger til de 6 kanalene mellom fremre og bakre del av pumpa samt pakninger til akslingen. Det pleier som oftest å hjelpe på, men selv har jeg erfart at en trykkventil i pumpa tar kvelden og i så fall sprekker de nye pakningene opp ganske kjapt. Ventilen kan riktignok byttes, og du kan bruke en ventil fra hvilken som helst R5-pumpe (den ligger inni bakre del av pumpa).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.! Dårlig formulert av meg, hvordan er det enklest å ta den ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.! Dårlig formulert av meg, hvordan er det enklest å ta den ut?

 

Oppover :nana:

Du løsner låsemutteren til strammeren fra "baksiden" det er en 13mm mutter (rett under den øvre slangen til radiatoren). Du kommer f.eks. til med ei skralle + 2 forlengere. Så løser du ut strammeskruen og tar av reima. Festebraketten sitter så med én 13mm mutter på servobraktten på toppen. Så må du av med de tre slangene og merk at den ene slangen også er festa i bakenden av pumpa med to bolter.

Så er det bare å løfte ut hele greia :) Pumpa deler du med to laaange festebolter bakerst for å bytte de indre pakningene. For å bytte pakninga på akslingen må du ha ei presse for å presse av drevet til reimhjulet, men denne pakningen lekker sjelden uansett. Kryssene må mer eller mindre slås løs med en stor flattrekker, kan være noe kinkig å få til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Du burde ha egen hotline, 1-800-AUDIEXPERT : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.