Anbefalte innlegg

Har en Golf 95 mod med Monopoint insprøytning som ikke vil gå. Det vil si at den gå fint på tomgang og helt opp til ca: 1600 rpm . Når man kommer over dette turtallet så stopper bilen.

Jeg har byttet følgende:

 

Plugger

Pluggledninger

Rotor

fordelerlokk

gummibelg ved insprøytningen

luftfilter

 

Er det noen som vet noe? det er så jevlig langt til verksted for å få ut eventuelle feilkoder.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[standardsvar]

 

blå tempsensor og lambda sonde?

 

[/standardsvar]

 

 

byttet disse?

 

 

ellers så er monojet ufattelig lite glad i kondens!

 

 

eller det kan ligge i bensinfilteret/pumpa som ikke gir nok bensin til systemet (skal ligge på 1.2bar)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[standardsvar]

 

blå tempsensor og lambda sonde?

 

[/standardsvar]

 

 

byttet disse?

 

 

ellers så er monojet ufattelig lite glad i kondens!

 

 

eller det kan ligge i bensinfilteret/pumpa som ikke gir nok bensin til systemet (skal ligge på 1.2bar)

 

Nei jeg har ikke byttet disse, jeg skal prøve å få kjøpt disse i dag. Ellers så trur jeg ikke at det kondens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan høres litt ut som hallgiveren også. evt en vakumslange som ikke er i form

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren er slik at den funker, eller ikke i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp... og samme er det med tenningsmodul...

 

 

 

er lixom av eller på.. ikke noe i mellom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nok bensin på tanken? sjekket omluftfilteret er tett? Eller kanskje eksosen er tett pga defekt potte.

Ett annet alternativ kan være at du har dårlig med strøm, slik at spenningen fra coilen synker når turtallet øker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg byttet Lamda sonde, testet temp giver og byttet bensin pompe. Men bilen går bare på tomgang for det.

Har vært kjempe fint hvis noen har et meget godt råd nå.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om bilen har TPS eller bare giverfor fullgass og tomgang?

Har den egen bryter for tomgang kan det være at denne eller ledningen til den er ødelagt, slik at hjernen hele tiden tror den skal gå på tomgang. Da vil også hjernen kutte bensin når den når et vist turtall over tomgang. Digifant 1 er det ca 2500 rpm, mulig det er lavere på monojet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monojet har TPS ... sitter i framkant.. koblinga finner man på høyresiden av den (sett fra bilen pov)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monojet har TPS ... sitter i framkant.. koblinga finner man på høyresiden av den (sett fra bilen pov)

 

Er dette noe man kan bytte, eller teste?

Når jeg står forran bilen og ser ned i motor romet, så har jeg en bred stikker på venstre side på monojeten. Den sitter liksom under ved gass wiren, og går inn på en stor svart sak. Når jeg tar bort denne stikkeren mens motoren går, så skjer det ingen ting.

Bilen går kun på tomgang og opp til ca: 1600 rpm. Har dette noe med tomgangen å gjøre?

Hva kan man gjøre???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har flere gode råd å komme med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at det er TPS'n ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HMMMM... litt rart det her. har du monopoint som dü skriver i første innlegg eller monojet? er rimelig stor forksjell på disse innsprutene. går bilen rent? hadde hvertfall en monopoint motor en gang og da hadde jeg lignende problem etter at vi hadde rørt lit på fordeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å teste TPS.. så bruker man 6v på 2 punkter inni kontakta der.. da skal den bevege seg!...

 

 

bilde følger av hvor tps sitter :)

auto1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å teste TPS.. så bruker man 6v på 2 punkter inni kontakta der.. da skal den bevege seg!...

 

 

bilde følger av hvor tps sitter :)

 

Dæven, dette var bra. Jeg skal kontrollere dette i kveld, når motoren går på tomgang og jeg tar av denne stikkeren som er vist på bilde, så skjer det ingenting. Men kan denne være årsaken til at man ikke kommer over 1600 rpm?

Takker for hjelpen så langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven, dette var bra. Jeg skal kontrollere dette i kveld, når motoren går på tomgang og jeg tar av denne stikkeren som er vist på bilde, så skjer det ingenting. Men kan denne være årsaken til at man ikke kommer over 1600 rpm?

Takker for hjelpen så langt.

 

 

tja... den registrerer jo hvor mye spjellet er oppe da... for å kompansere med bensin!..

 

 

registrerer den feil. så vil den jo ikke gi nok bensin eller for mye bensin..

 

 

så det kan jo være feil da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er ohm verdiene til kontakta og

 

samt et annet bilde i jakten på problemet

 

 

(fig. 12 er forøvrig det første bildet jeg posta)

auto2.jpg

auto3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.