Anbefalte innlegg

Hei folkens: rock :

 

Jeg ringte til et verksted for og høre om de kunne skifte olje på min 93 mod audi 100 2,6E

 

Han sa at de 6`erne til Audi skulle ha en spesiell olje:confused:

Noen som kan si meg hvilken olje jeg skal bruke på bilen: klø :

 

Er det noe i det han sier, eller er det bare svada: klø :

 

Fin og fått noen fornuftige svar fra noen som har greie på Audi: rock :

 

Ha en fin helg folkens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autohidden sier SAE 15/40 olje i moderat klima, alternativt SAE 10/40

 

Oljeklassifisering: API/ACEA: SG/A2-96

 

1.6 motoren skal ha API/ACEA: SF/A2-96 så noe er forskjellig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autohidden sier SAE 15/40 olje i moderat klima, alternativt SAE 10/40

 

Oljeklassifisering: API/ACEA: SG/A2-96

 

1.6 motoren skal ha API/ACEA: SF/A2-96 så noe er forskjellig.

 

 

Ok, så det vil si for en som ikke skjønner en ¤#%#&: rock : av dette, at jeg kan ikke putte på feks statoil eller esso olje på den da eller:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nesten lese på merkelappene på oljen. :) Se om du finner igjen noe av disse tallene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nesten lese på merkelappene på oljen. :) Se om du finner igjen noe av disse tallene.

 

OK, men jeg kjøpte en statoil olje her om dagen, for og fylle på en annen bil, og den stod det ett eller annet om Audi, anbefales el: klø :

Får tro på det som står da kanskje:)

Får vel skrive ned det som er skrevet her, så får jeg saufare div bensinstasjoner da..eller kan noen anbefalle en olje jeg kan bruke, da gjerne et navn da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så det vil si for en som ikke skjønner en ¤#%#&: rock : av dette, at jeg kan ikke putte på feks statoil eller esso olje på den da eller:confused:

Det kan du. Sørg for at kanna er merket VW502.00. Dette har vært VAGs oljeanbefaling til nesten alle VAGs bensinmotorer fra 1996 til i dag.

statoil, esso/mobil, hydrotexaco, felleskjøpet, shell, valvoline, havoline, qs, amsoil, penzoil, motul, total/fina/elf, pentosin, etc, etc, leverer olje med VW502.00 godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Hamax auto ( VAG hønefoss ) hadde bilen din kommet til å bli påfylt Shell

helsyntetisk 5-40 olje. Har aldri hørt at de skal ha noe spesiell olje annet enn evt. longlife om bilen har denne type service intervall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du. Sørg for at kanna er merket VW502.00. Dette har vært VAGs oljeanbefaling til nesten alle VAGs bensinmotorer fra 1996 til i dag.

statoil, esso/mobil, hydrotexaco, felleskjøpet, shell, valvoline, havoline, qs, amsoil, penzoil, motul, total/fina/elf, pentosin, etc, etc, leverer olje med VW502.00 godkjenning.

 

Takker og bukker for alle svar, da ble jeg litt klokere i dag jeg også: vinke :

Da skal jeg se etter dette merke når jeg kjøper olja til godbilen: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.