#1 Skrevet April 21, 2006 Lurer på hvordan innpress som er standard på min bil, og hvordan innpress man kan bruke? Forstår ikke helt hele greia med innpress, så hvis noen er villig til å forklare hadde jeg blitt veldig glad! Har funnet noen felger med ET18, og lurer på hvordan det blir med sånne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2006 ingen som kan forklare meg/hjelpe meg med dette? Tror det er ET35 eller ET38 som er standard på min bil.. trenger da litt hjelp til hvordan jeg kan finne ut om felger med ET18 passer min bil, uten å komme utafor skjermene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2006 Hvis ET38 er standard på bilen din, vil felger med ET18 komme 2cm lengre ut fra bilen. Finnes plenty tråder om dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2006 Hvis du ikke allerede har funnet det ut: Se for deg felgens senter i dybderetningen, eller midt i sporet på dekket. Hvis felgens anleggsflate (der felgen ligger an mot bremseskiva) ligger i felgens dybdesenter har felgen ET0. Når ET-verdien øker havner felgens anleggsflate lenger ut mot felgens utside, slik at felgen havner lenger inn under bilen. Negativ innpress blir motsatt, men det er vel ikke mange felgene som er så ekstreme Uansett, din Audi har vel 38mm innpress som standard. Etter lov kan du endre innpresset maks 7,5mm pr felg, så da er minimumsinnpress for din bil 30,5mm. En annen ting du kan ha i bakhodet er sporing. Hvis du endrer innpresset mye på felgene vil bilen begynne å følge de minste spor i asfalten, og du kan ende opp med en noe nervøs kjørestil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2006 Takker for svar! Skjønner det bedre nå, ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2006 Lurer på hvordan innpress som er standard på min bil, og hvordan innpress man kan bruke? Forstår ikke helt hele greia med innpress, så hvis noen er villig til å forklare hadde jeg blitt veldig glad! Har funnet noen felger med ET18, og lurer på hvordan det blir med sånne.. Ut fra denne lista: http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm kommer jeg til at din bil har ET45 som originalt. Tar forbehold om at informasjonen i lista er riktig. Et annet tips mht innpress kan være og se hva som står på de felgene du har på bilen i dag. ET18 kan bli noe voldsomt mht. sporviddeendring. Hvis felgbredden er den samme så er det forholdsvis enkelt å måle seg frem til hvor langt ut en felg med annet innpress stikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2006 Og nå ser jeg at den øverste klistrede tråden i Dekk/felg underkategorien er... Boltsirkelliste med standard innpress for alle våre biler Svein Olav har rett, det er ET 45 som er standard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2006 Ja, ser også at det er ET45. Men uansett, takk for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...