Anbefalte innlegg

hallo folkens

 

Nå har jeg hendlet gule koni til s2`n bak og tenkte å få satt på dette i nærmeste femtid. Ser det er innsatsdempere bak også, er det noen spesielle fremgansmåter og ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo folkens

 

Nå har jeg hendlet gule koni til s2`n bak og tenkte å få satt på dette i nærmeste femtid. Ser det er innsatsdempere bak også, er det noen spesielle fremgansmåter og ting.

 

Nei, det er akkurat like stor tryllekunst som å bytte foran. Av m fjærbeinet, ta av fjæra og skru av den svære mutterlignende saken på toppen av selve fjærbeinet (den som holder demperen på plass). VIPS, så kan du bare dra ut den gamle demperen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, da blir det nok bra, men begynner å lure på om demperne bak er justebare eller ikke? Følgte ikke med noen sånn justeringsgreie som det pleier å gjøre. Dessuten i manualen til demperne er det bilde av a man skal helle 50ml av noe inn i innsatsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, da blir det nok bra, men begynner å lure på om demperne bak er justebare eller ikke? Følgte ikke med noen sånn justeringsgreie som det pleier å gjøre. Dessuten i manualen til demperne er det bilde av a man skal helle 50ml av noe inn i innsatsen

 

Hvis du leser bruksanvisningen (håper ikke du har kasta'n enda?), vil du kunne lese at hvis du klemmer demperen helt sammen så kan den justeres ved å skru på den stanga som du nettopp dytta inn i demperen, DET er en tryllekunst uten like:) Hvor stivt du bør ha på S2'n din kan ikke jeg svare på, sikkert noen andre som har erfaring m dette: klø :

 

Du skal helle frostvæske el olje ned i fjærbeinet, husker ikke hva Koni anbefaler. Dette er for å hindre korrosjon/rust slik at det går an å få det fra hverandre senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah da var det mer forståelig. Har ikke kasta manualen enda, men den var på nære nippen til å gå i søpla :P

 

Tror det er frostveske de anbefaler siden det er bilde av en snøkrystall. Er det konsentrert da eller?

 

Og hvordan i svarteste skal jeg klare å få klemt demperen ned samtidig som jeg skal vri den rundt: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah da var det mer forståelig. Har ikke kasta manualen enda, men den var på nære nippen til å gå i søpla :P

 

Tror det er frostveske de anbefaler siden det er bilde av en snøkrystall. Er det konsentrert da eller?

 

Og hvordan i svarteste skal jeg klare å få klemt demperen ned samtidig som jeg skal vri den rundt: klø :

 

Jeg har blanda ut frostvæska når jeg har brukt det, du vil ikke at det skal fryse nedi fjærbeinet (hakke peiling på om det kan frostsprenges nedi der, men for sikkerhets skyld).

 

Det er ikke noe problem å skru samtidig som du holder den klemt sammen, men bakdelen med denne måten å justere på er at det er ikke særlig kurant å justere stivheten etter montering på bil: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eeh står og skal demontere nå:o

 

Hvordan får jeg av fjærbeinet p åtoppen bak? Må jeg komme til innenifra kupeen, eller kommer jeg til på undersiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har funnet det ut nå. Må komme til innenfra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt morsomt at det allerede satt koni dempere bak der da, bare å justere de hardere :) Håper rodin tar de je kjøpte tilbake igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt morsomt at det allerede satt koni dempere bak der da, bare å justere de hardere :) Håper rodin tar de je kjøpte tilbake igjen

 

Flaks for deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.