Skifte bremseklosser Golf II

Anbefalte innlegg

Skal skifte bremseklossene fremme på golfen, de to boltene som henger calipperen på plass får jeg ikke av, umbrakonøkkelen glipper bare hele tiden.

Noen som har noen tips til å fått det gjort litt enklere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det glipper rundt er de vel allerede ødelagte, så da kan du ta ei 8 mm splines/utvendig tolvkant pipe og banke inn i umbrako hullet. Den skal da få tak nok til at du får skrudd de ut. KANSKJE???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller fjerne "hylsene" som skruene sitter inni og bruke en rørtang. Kommer de ikke da så må bolten knekke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å ta av de hylsene litt men etter at jeg hadde fått nippet de litt av såg jeg for meg at jeg kom til å få ett h***** med å få de tilbake på plass... men dette er vel kanskje ikke noe problem om det blir vasket godt eller noe innimellom der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker om de egentlig er ment å kunne demonteres, men i så fall er det kanskje lettere å få de på igjen da bolten er ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. takker for svar.Får se om jeg bare lar det står til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet fremre bremseskiver på en Audi 80 idag, og måtte da selvsagt av med disse boltene. (Er temmelig likt på A80 B3 og Golf 2, men skal ikke si sikkert om det er identisk på din). Her er hylsene av gummi, og lar seg fjerne og settes inn igjen. Mulig du får kjøpt nye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.