Bytte av 1,9 tdi motor i 80 avant til 98 mod A4 110 hk tdi?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt "ny" 1,9 tdi motor fra en 1998 A4 syncro komplett med alle aggregater, ledningsnett og hjerne.

 

Har lyst til å prøve å montere denne i en 1994 Audi 80 tdi (1Z motoren).

 

Er det noen som vet om dette byr på problemer?

 

Trenger sikkert koblingsskjema/oversikt over ledningsnett til 98`A4 tdi 110 hk - noen som vet/har dette tilgjengelig?...

 

Har koblingsskjema til 80en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør vel kunne la seg gjøre da du har alle komponentene. Eneste jeg tenker litt på er instrumentet. Startsperresentralen på a4 er jo i instrumentet.

 

Men, med en chip på den 110 hesteren, så begynner 80`n å flytte på seg!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har alle delene - når en først er i gang hadde det også vært moro å avslutte med en tur til TS...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten - det bør vel være mulig å "blinde" startsperreenheten?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten - det bør vel være mulig å "blinde" startsperreenheten?...

 

Tror nok kanskje samme folka som driver med chip trimming kan programmere bort en slik funksjon ja. Da spørs det bare hvordan motor og instrumenter ellers vil harmonere med hverandre mht. misvisninger/funksjon.

 

Selve den mekaniske jobben tror jeg nok vil kunne gå ganske greit. Verre med elektronikk syns jeg iallefall. Der er jeg ganske tip-ex. ( Blank ):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.