FK justerbart sitter fast:(

Anbefalte innlegg

Skulle skifte til sommerhjul for en ukes tid siden. Og da var det tid for å justere ned litt. Jeg har FK Silverline (rustfritt) og dette sitter helt bom fast!!

Jeg har prøvd med CRC, latmannsarm, liten slegge og ellers rå makt. Men likevel sitter det helt bom fast. Før vinteren justerte jeg det opp og det gikk som en drøm, 10 minutt på hver side. Verktøyet mener jeg er av svært dårlig kvalitet så kanskje det har noe med det å gjøre.

Noen som har tips på hvordan jeg skal få løs j****skapen?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det plass til å få på fjærklemmer slik at du får "fjernet" noe av spennet i den. Kanskje justeringsskiva blir lettere å skru da. Ellers er det vel ikke helt ukjent at sånt setter seg fast og aldri lar seg justere igjen.

 

Er litt ukjent med sånt, men kanskje andre som har tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slet med det samme på en Peugeot 206 GTi jeg hadde før, skulle skru det opp når vinteren kom, men nei da, det satt jo bom fast det. Det var H&R, skal vel ikke være noe dårligere det.Litt ræva å ha betalt så mye også skjærer det seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærklemmer kunne vært en god idè ja:) Takk for d!

Noen andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slet litt med et KW-sett som jeg hadde på min gode gamle Jetta II. Jeg brukte en SVÆR rørtang som jeg brukte...........høres litt brutalt ut men det løsna iallfall. Men gjør det forsiktig så du ikke ødelegger sporene for den c-nøkkelen som du bruker på det. Smør det godt opp med kobber-pasta over HELE gjengepartiet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja litt brutalt, men mulig det kan funke ja:) Men er det rørtenger som biter over så mye da, kan tenke meg det er en 8-9 cm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja litt brutalt, men mulig det kan funke ja:) Men er det rørtenger som biter over så mye da, kan tenke meg det er en 8-9 cm.
Brukte en vi har på jobb,den er sikkert 1 meter lang!!! Så det er ikke noe "vanlig" rørtang nei ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ingen vanlig nei, hehe:) Men uansett, jeg kommer til å prøve meg fjærklemmer i dag. Så kommer jeg tilbake med resultatet. Er sikkert ikke den eneste som sliter med dette: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på hvordan ditt sett ser ut, men min gamle KW hadde jeg en liten umbraco-skrue som måtte løsnes før man greide å skru på "ringen".

Bare nevner det i tilfelle du ikke husket denne (HVIS den er på ditt sett da) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem på mitt FK silverline her om dagen.. men tipper det var pga hadde heist den max opp, og at et par fjærklemmer hadde hjulpet... men brukte hammer og kløvøks til å banke med... så det gikk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nøkkelen som brukes for å justere opp/ned med, er det noe som følger med settet når det er nytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nøkkelen som brukes for å justere opp/ned med, er det noe som følger med settet når det er nytt?

 

Følger med settet når det er nytt ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en å selge? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nå har jeg prøvd med et par klemmer, men viste seg å ikke være så lett d heller!! Begynner og bli litt forbannet nå.. Men nøkkelen som følger med er av så utrolig dårlig kvalitet at jeg finner ikke ord. Ikke noen som vet å lage noe bedre verktøy til dette formålet?

 

Min også er forresten helt øverst nå, så sikkert en av grunnene til at det sitter som f***.

 

Hjææælp:tilber:

 

Jeg vil ikke kjøre rundt med stylter!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har FK Köningsport som satt GODT da jeg skulle skru ned. Brukte mye rustløser, stålbørste, og makt for å løsne dritten. La et skrujern i et av sporene og slo med hammer for å løsne den nedre skiven. Da gikk det som en drøm. Verktøyet som følger med er noe dritt. Regner med at du vet at du skrur med klokken når du skal justere ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nå må jeg tenke litt.. Hvor ser du det ifra da? Under eller over?

Viss vi ser det ovenifra så har jeg skrudd med klokken, er dette riktig?

 

Ikke si at jeg kanskje har skrudd det feil vei: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal bli riktig ja..hmm..har du mulighet til å skru den øverste ringen motsatt vei da,altså mot klokken? hvis du får løsnet denne,kan det være enklere å løsne den nederste ringen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok prøvd det også:o

 

Er vel ikke mer å gjøre enn å ta et forsøk til.. Får ta å spør en sterk kamerat: flau : Må vel bare innse at musklene mine ikke er bygd til den slags: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gikk dette? har samme problem igjen:(: bh : : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustfrie gjenger er noe dritt, og MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ settes inn med eksempelvis molycote eller annet smøremiddel beregnet på rustfritt. Dersom dere IKKE gjør dette, så er det nødt til å gå galt og gjengene skjærer seg.

Det kan allikevel sitte litt fast, og det er UTROLIG viktig å rengjøre gjengene grundig før du begynner å skru... får du "grus" inn i justeringsskruen så blir det også VANSKELIG...

 

Så for alle som er overivrig etter å montere sånt, så bruk for guds skyld 2 min ekstra på å smøre opp gjengene før du tar bilen ut på tur...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vanlig Fk Highsport, ikke rustfritt, men det har ikke vært noe problem. Bare dynka gjengene i vanlig fett, og det har gått som en drøm hittil!

Blir veldig klissete, og ser ikke pent ut, men er heller ingen som skal stikke hue inni der for å kikke så...

 

Mvh

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det aller første man bør gjøre før du begynner å skru er jo å gjøre rene gjengene... gjerne med høyttrykk. med masse sand og dritt så setter det seg fort fast!

 

og som det blir nemnt her bør det settes inn med fett.

 

bjørn kjetil: om det ikke er snakk om å få opp så går det vel like greit å ta ut fjærbeinet, sette det i skrustikka og bruke svær rørtang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir så forbannet!!!!!: bh : : bh : får ikke justert. men må pga dritens regler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelp! snart tar jeg hele bilen å kjører den inn i en fjellvegg!: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte 4 nye muttrer etter lang ventid fikk jeg dem.

Kappet da de gamle i 2 å slo dem av .. rengjorde gjengene og satte på nye muttrer.....

Rustfritt og alu mutter er jo i utgangspunktet totalt dødfødt....

K&W leverer med kompositt muttrer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.