Anbefalte innlegg

Hei!

 

På A4en min tar ABSen tak hele tiden omtrent når jeg bremser... er dette normalt, eller tyder det på en feil av ett slag?

 

Lurer og på en ting ang temp nåla på insrumentpanelet.

Når jeg kjører hender det at nåla faller ned til bånn (60) Så krabber den sakte opp til normal ingen.. Noenganger blir den liggende på bånn og...

Vet at termostaten ble skiftet i november...

 

Takker for svar, da ikke kan så mye om bil selv....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

På A4en min tar ABSen tak hele tiden omtrent når jeg bremser... er dette normalt, eller tyder det på en feil av ett slag?

 

Lurer og på en ting ang temp nåla på insrumentpanelet.

Når jeg kjører hender det at nåla faller ned til bånn (60) Så krabber den sakte opp til normal ingen.. Noenganger blir den liggende på bånn og...

Vet at termostaten ble skiftet i november...

 

Takker for svar, da ikke kan så mye om bil selv....

 

 

det med tempføleren. kan og er ganske sikker på at det er tepraturføleren for kjølevannet ( g-62 ) heter den.

 

har du esp på bilen din?? vis kan det vare føleren for ESP som ikke er helt god.

eller at ratvinkelsensoren ikke er helt ok den den heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki!

 

Denne g-62 er den vanskelig å bytte?

 

Her ikke esp tror jeg...det er 97 a4 tdi Q

Hvor får man sjekket rattvinkelsensoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempmåler er 99% sikkert def føler altså g-62. Den sitter i bakkant av toppen inn mot torpedoveggen på et vannrør og holdes fast av et svart låseklips. Ikke veldig vanskelig å skifte, men gjør det helst da motoren er kald. Dette fordi varm kjølevæske står under trykk!!!!!

 

Abs kan være skade på en Abs sensor eller at Abs sensoren ikke sitter ordentlig på plass. Dette kan du finne ut av med vag-com eller via diagnose hos et Møller verksted.

 

90% sikker på at bilen din ikke har ESP og rattvinkelsensor.

 

Så nå at du har en TDI. Husker ikke helt eksakt plassering av g-62 da desverre. Kanskje noen andre her veit, ellers kan de vise deg det på et verksted også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki!

 

Takker for bra hjelp! skal få sjekket det ut!

 

Masse bra hjelp man kan få her på forumet! Takker for det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.