#1 Skrevet April 22, 2006 Lurte på om det er noen vits i å skifte trykkplata samtidig med skifte av clutch lamellen? Hvordan se om den er slitt.. (minstemål\tykkelse) osv...? Er jo den trykkplate saken som koster... Er det noe særlig mere avansert å ta av girkassa på en S4 2.2 TQ 92 i forhold til sierra\mb 190e osv....? Er det noe jeg bør værra obs på... Noen vet om billig clutch te denna S4 en .... Må jeg fjerne midtkonsollen? osv osv osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2006 Når jeg bytta clutch på min så tok jeg ut motoren istedenfor, brukte i underkant av 7 timer m pizzapause og øl pauser. Bytta girkasse også, men syntes det var mer knotete bla å komme til giroverføringene og huke av den vaieren osv. Napper du ut motoren trenger du bare å ligger på gulvet under bilen en gang for å løsne boltene rundt girkassa, alt annet er tilgjenleig fra oversiden og foran... kan i prinsippet ha på deg dressen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2006 måtte du ta av fronten eller er det nok med platen over ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2006 Jeg skrudde vekk fangeren, fjerna den øverste delen av frontplata og radiatoren, la til sides klimaradiatoren. Løsna benislanger, skrudde løs de tre skruene til flexirøret til wg og de fire på turboen. Løsna motofester, fjerna alle kontakter, skrudde av vannslangene og innsugslangen. Skrudde løs oljekjølerslangene, skrudde vekk festene rundt girkasse og starteren. Deretter nappet jeg ut motoren. Passa samtidig på å bytte regreim, alle vesker, og rengjorde godt osv osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2006 Høres fristende ut, skal ut med automat og inn med manuell, kanskje greit å ta motoren samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2006 Når jeg bytta clutch på min så tok jeg ut motoren istedenfor, brukte i underkant av 7 timer m pizzapause og øl pauser. Bytta girkasse også, men syntes det var mer knotete bla å komme til giroverføringene og huke av den vaieren osv. Napper du ut motoren trenger du bare å ligger på gulvet under bilen en gang for å løsne boltene rundt girkassa, alt annet er tilgjenleig fra oversiden og foran... kan i prinsippet ha på deg dressen Hm høres da ut som det er mye mere arbeid ved å ta ut hele motoren da.. Men du må jo koble fra mellomaksling , giroverføring,clutch hydraulik elle no eller er det vaier ,speedemoter greier,drivakslinger, kansje eksos? Edit hehe glem det... girkassa ska jo ikke av da hehe osvosv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2006 Hm høres da ut som det er mye mere arbeid ved å ta ut hele motoren da..Men du må jo koble fra mellomaksling , giroverføring,clutch hydraulik elle no eller er det vaier ,speedemoter greier,drivakslinger, kansje eksos? Edit hehe glem det... girkassa ska jo ikke av da hehe osvosv Etter å ha printa ut 16 sider fra bentleys cd rom repair manualen så satser jeg på å ta ut motoren. så greit ut. Takker for hjelp så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 30, 2006 Da var clutchen skifta.. ble en LUK clutch standard sak. 2600 spenn. Skifta oxo olje og filter + at jeg spylte ut all gammel kjølevæske og fyllte på ny rød væske og skifta termostaten. Fikk self angst da jeg skulle trø på clutch pedalen første gangene,, da gikk pedalen rett i gølvet og ble værende der oioioioi ..... !!! Men etter litt pumping så funker den nå perfekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 30, 2006 Tok du ut kassa eller motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 30, 2006 Motoren.. men jeg tok den ikke heeelt da jeg ikke gadd å skru av ac kompressoren elle ka det nå heter. Men fikk løfta den langt nok opp og snudd den nok til at jeg fikk skifta det jeg skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 30, 2006 Det er nok det letteste har jeg funnet ut:9) Klokt valg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 30, 2006 Det er nok det letteste har jeg funnet ut:9) Klokt valg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...