Clutch skifte S4 2,2 TQ 92...

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen vits i å skifte trykkplata samtidig med skifte av clutch lamellen?

 

Hvordan se om den er slitt.. (minstemål\tykkelse) osv...?

 

Er jo den trykkplate saken som koster...

Er det noe særlig mere avansert å ta av girkassa på en S4 2.2 TQ 92 i forhold til sierra\mb 190e osv....?

 

Er det noe jeg bør værra obs på...

Noen vet om billig clutch te denna S4 en ....

Må jeg fjerne midtkonsollen?

osv osv osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg bytta clutch på min så tok jeg ut motoren istedenfor, brukte i underkant av 7 timer m pizzapause og øl pauser.

 

Bytta girkasse også, men syntes det var mer knotete bla å komme til giroverføringene og huke av den vaieren osv.

 

Napper du ut motoren trenger du bare å ligger på gulvet under bilen en gang for å løsne boltene rundt girkassa, alt annet er tilgjenleig fra oversiden og foran... kan i prinsippet ha på deg dressen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte du ta av fronten eller er det nok med platen over ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrudde vekk fangeren, fjerna den øverste delen av frontplata og radiatoren, la til sides klimaradiatoren. Løsna benislanger, skrudde løs de tre skruene til flexirøret til wg og de fire på turboen. Løsna motofester, fjerna alle kontakter, skrudde av vannslangene og innsugslangen. Skrudde løs oljekjølerslangene, skrudde vekk festene rundt girkasse og starteren. Deretter nappet jeg ut motoren. Passa samtidig på å bytte regreim, alle vesker, og rengjorde godt osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fristende ut, skal ut med automat og inn med manuell, kanskje greit å ta motoren samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg bytta clutch på min så tok jeg ut motoren istedenfor, brukte i underkant av 7 timer m pizzapause og øl pauser.

 

Bytta girkasse også, men syntes det var mer knotete bla å komme til giroverføringene og huke av den vaieren osv.

 

Napper du ut motoren trenger du bare å ligger på gulvet under bilen en gang for å løsne boltene rundt girkassa, alt annet er tilgjenleig fra oversiden og foran... kan i prinsippet ha på deg dressen

 

Hm høres da ut som det er mye mere arbeid ved å ta ut hele motoren da..

Men du må jo koble fra mellomaksling , giroverføring,clutch hydraulik elle no eller er det vaier ,speedemoter greier,drivakslinger, kansje eksos?

 

Edit hehe glem det... girkassa ska jo ikke av da hehe

 

osvosv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm høres da ut som det er mye mere arbeid ved å ta ut hele motoren da..

Men du må jo koble fra mellomaksling , giroverføring,clutch hydraulik elle no eller er det vaier ,speedemoter greier,drivakslinger, kansje eksos?

 

Edit hehe glem det... girkassa ska jo ikke av da hehe

 

osvosv

 

 

Etter å ha printa ut 16 sider fra bentleys cd rom repair manualen så satser jeg på å ta ut motoren.

så greit ut.

Takker for hjelp så langt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var clutchen skifta.. ble en LUK clutch standard sak. 2600 spenn.

Skifta oxo olje og filter + at jeg spylte ut all gammel kjølevæske og fyllte på ny rød væske og skifta termostaten.

 

Fikk self angst da jeg skulle trø på clutch pedalen første gangene,, da gikk pedalen rett i gølvet og ble værende der oioioioi ..... !!!

 

Men etter litt pumping så funker den nå perfekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du ut kassa eller motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren..

men jeg tok den ikke heeelt da jeg ikke gadd å skru av ac kompressoren elle ka det nå heter.

Men fikk løfta den langt nok opp og snudd den nok til at jeg fikk skifta det jeg skulle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok det letteste har jeg funnet ut:9)

 

Klokt valg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok det letteste har jeg funnet ut:9)

 

Klokt valg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.