Anbefalte innlegg

Hei..

 

Da jeg skulle bytte til sommerdekk, oppdaget jeg plutselig at venstre bakdemper antg.vis var sprengt.:rolleye: Det lå olje rundt hele demperen..: bh :

 

Må nok bestille nye bak, Men er det veldig vanskelig å bytte selv?

 

Bilen er senket 55mm: gråter : det betyr kanskje at jeg må bestille spesial demper for senke fjærer ?

 

Håper på snarlig svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

 

Da jeg skulle bytte til sommerdekk, oppdaget jeg plutselig at venstre bakdemper antg.vis var sprengt.:rolleye: Det lå olje rundt hele demperen..: bh :

 

Må nok bestille nye bak, Men er det veldig vanskelig å bytte selv?

 

Bilen er senket 55mm: gråter : det betyr kanskje at jeg må bestille spesial demper for senke fjærer ?

 

Håper på snarlig svar :)

Anbefales å bytte dempere om det senkes mer enn 50mm, men det betyr jo ikke at det er gjort på din bil..

 

Jeg ville skrudd ut den nevnte dempere, så ser du fort om den er orginal eller ikke. Tviler også på at du får kjøpt kun EN demper av ett senkesett, desverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, sjønner :)

 

Tenkte å bytte begge 2 :)

 

Lurte på om det er en verksted jobb, eller klarer jeg å bytte dem selv ??

 

Virker som om det er de originale demperene, sikkert kunn byttet fjærer : mad : Vet ikke om dagens senkesett leveres med olje dempere ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, sjønner :)

 

Tenkte å bytte begge 2 :)

 

Lurte på om det er en verksted jobb, eller klarer jeg å bytte dem selv ??

 

Virker som om det er de originale demperene, sikkert kunn byttet fjærer : mad : Vet ikke om dagens senkesett leveres med olje dempere ?

Får både olje-, og gassdempere i senkesett.

 

Når jeg skulle ha nye dempere til 90'n min, fikk jeg kun kjøpt komplett sett med dempere og fjærer..

 

Tror uansett jeg ville handla dempere hele veien rundt, hvis bilen din er senka 50mm med kun fjærer :)

 

Nå har jeg ikke vært av med dempere på denne enda, men tror nok ikke det er noe umulig oppgave ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan være en idè :)

 

Men er det vanskelig å bytte bak demperene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp nye Gule Koni dempere i fra Rodin & Co,justerbar hardhet etc. : rock :

Jeg skal ha enten det eller justerbart snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke 100% sikker på dette, men mener du må ta ut sidetrekkene i bagasjerommet hvis du har forhjulstrekker. Det kan være litt tricky. Dette for å få løsnet demperne i topp. I bunnen er det bare en skrue.

 

På quattro skrur du ut hele holderen/braketten demperen er festet i. Alle skruer i utvendig.

 

I begge tilfeller trenger du foruten vanlig skruverktøy, fjærklemmer for å dra sammen fjæra før du løsner siste skruene som holder ting i sammen.

 

At demperen er sprengt kan foruten gammel/slitt også ha sin årsak i at det er benyttet originale dempere på en såpass senket bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ja regner med at originale dempere ikke har like lang levetid med senkefjærer som med original..

Takker så meget for tipset for demontering :) har forhjulstrekker.. Vet ikke hvor mye arbeid som skal til for å få av sidedekslene bak : klø : Vet ikke om det står forklart noen plass om hvordan man gjør det ??

 

Takker igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.