Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bytte fjærer på S4'en min, 94 mod. Denne har ikke UFO bremser forran, men ordinære skiver. Jeg kom "helt" frem til de to skruene (18mm) på baksiden av calipern. For de som har byttet fjærer så vet dere at dette er rimelig i starten av jobben.... De satt dønn fast. Prøvde med Wurth rustløser, verktøy på boks +++. Fikk ikke løstnet boltene.

 

Verktøyet jeg brukte var vanlig pipenøkkel. Ødela forøvrig to kopper før jeg ga opp....

 

Her trenger jeg sårt noen tips fordi jeg må løstne calipern for å ta ut hele "fjærbeinet" for deretter å bytte fjærene.

 

Alle tips som ikke ibefatter skjærebrenner, vinkelsliper el.l mottas med takk!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med min S6. Med kvalitetspiper, 1 meter forlenger og ei slegge løsnet boltene til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Risikerer vel å ødelegge skralla (pipenøkkelen) når det sitter så fast , er vel kansje bedre med en fast nøkkel og en hammer eller ett rør som passer utenpå.

Eventuellt kraft piper..(tykkere gods i de)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustløser noen dager (uker) på forhånd, og en god gassbrenner er også ofte en vei.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet jeg også. Investerte i en liten gassbrenner. Beste investeringen jeg har gjordt mot grå hår! hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.