Hva skjer hvis det er for mye olje i motor?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hva skjer hvis det er for mye olje i motoren? Ser at det har sprutet litt opp ved peilepinnen, er redd for gjennomslag, men tror egentlig ikke at det er det heller. Har ikke merket noe på performance`n, og jeg merket det i dag etter at jeg hadde fyllt olje tidligere på dagne. Peilet istad og da var den godt over maks merket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting som kan skje:

 

Simringer presse ut pga oljetrykk på feil plasser....

 

Olje presse forbi stempelringer og opp i forbrenningsrommet/sylinderen slik at det ryker blått av bilen eller at man ikke får stoppet den da olja evt. selvantenner pga varme og trykk. ( Overrus )

 

Pakninger ryker pga press/trykk fra olje på feil plasser....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel nå, men du kan ha sylinderlekkasje av betydning, sprekk i stempel mv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta en komptest og sjekke. Hvis det er lite komp så blir jeg lei.. er liksom min andre 20v turbo motor som ryker da evt.

 

Hvor mye bør kompen ligge på?

Så dere mener ikke at grunne rett og slett kan være fordi at jeg fyllte på for mye olje eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke verdiene, men er de like alle fem er du safe, lykke til. Forresten, spratt peilepinnen opp ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den spratt ikke opp, får håpe jeg er heldig da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan starte med peilepinnen ute og kjenne om det blir trykk opp av hullet når du holder på, det skal ikke trykke mye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve litt i morgen, hvis motoren er skeis så får jeg bare stappe inn en ny.. ikke værre enn det. Håper bare den ikke har gått for magert: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turbomotorer må ha litt å "jobbe" med, en kompis kjørte UrQ 10 v for magert på for høyt trykk, det så ut som om det var skåret i stempelet med laser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men, sto bilen din utenfor bensinstasjonen på kjeller torsdagskvelden? BBS LM?

 

Bilder? Så kjempe bra ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjer ikke mye hvis du har for mye olje....

Ikke hvis det er snakk om en trimma motor..

Er det snakk om en orginalmotor og du har ca en liter for mye så har det ingen ting å si....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kom på jobben idag så peila jeg olje igjen, da var det ikke noe olje oppover peilepinnen som det var i går. Kjenner heller ikke at det er noe trykk opp ved peilepinnen hvis jeg tar den ut mens motoren går.

 

Skal ta en komptest etterpå og sjekke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men, sto bilen din utenfor bensinstasjonen på kjeller torsdagskvelden? BBS LM?

 

Bilder? Så kjempe bra ut!

 

Ja var i det område rundt da ja. bbs lm ja.

 

forfratsyk.jpg

 

tunnel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har hørrt at motoren "bruker" opp olja vist det er for mye. At den bruker olje til olja er på eit akseptabelt nivå. Eg pleier allti å fulle opp til halve målepinnen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok komp test nå, alle bortsett fra den bakerste sylinderen hadde 8,5... den bakerste hadde ca 9. Tror det skyldes for mye olje bare jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel en bvra komp måling det!? skal vel maks skille 3 bar mellom sylinderne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek : Rart det fortsatt kommer litt opp der da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner tråden litt. Oljepinnen min har sprutte opp av røret 2 dager på rad så det ligger en liten dam under bilen. Hva kan være galt? :confused: er det mulig at den ikke sitter godtnok fast? har ikke fylt for mye olje...

 

 

 

Motor: 7a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om ikke veihusventilasjon er tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om ikke veihusventilasjon er tett.

 

 

Hvordan får jeg testa dette da? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel en bvra komp måling det!? skal vel maks skille 3 bar mellom sylinderne

 

 

Var vel litt drøyt det da? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.