#1 Skrevet April 23, 2006 Traversen og bærearmene skal få seg en shining sammen med resten av bilen. Tenkte å levere de inn til sandblåsing. Men lurer på om noen har noen tips om hvordan jeg skal etterbehandle delene? Skal jeg få de pulverlakkert eller er det noe annet som kan males/sprøytes på selv? Burde vel gå greit å få alt sandblåst og zinkgrunnet og så få det pulverlakkert i svart? Mulig det blir litt dyrt kanskje? Tectyl funker jo, men det blir så klissete og upraktisk når jeg skal sette det sammen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2006 Ingen som har noen tips eller triks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2006 Jeg ville sandblåst delene, og så sinkgrunnet dem med Arcanol fra Jotun f,eks.. Denne fungerer som en grunning samtidig som den ikke nødvendigvis behøver å overmales.. Jeg blandet inn 2dl Ferrobet per Liter Arcanol, pusset ned undersiden av kanalene, forstilling, bakstilling, hjulhus osv. og malte denne blandingen på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2006 eg leverte inn litt deler til sandblåsing. fekk dei tilbake grunna og zinkgrunna. forstillinga kjøpte eg ny og malte den med bengalakk/emaljelakk. fekk ein fin finish 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2006 Traversen og bærearmene skal få seg en shining sammen med resten av bilen. Tenkte å levere de inn til sandblåsing. Men lurer på om noen har noen tips om hvordan jeg skal etterbehandle delene? Skal jeg få de pulverlakkert eller er det noe annet som kan males/sprøytes på selv? Burde vel gå greit å få alt sandblåst og zinkgrunnet og så få det pulverlakkert i svart? Mulig det blir litt dyrt kanskje? Tectyl funker jo, men det blir så klissete og upraktisk når jeg skal sette det sammen igjen. Enkle saker er stålbørsta. Videre bland Bengalakk og Owatrol mot rust 50/50. Funker, ser bra ut, og er billig. Sindre;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2006 Enkle saker er stålbørsta. Videre bland Bengalakk og Owatrol mot rust 50/50.Funker, ser bra ut, og er billig. Sindre;) Bengalakk og Owatrol ja. Snakker vi Biltema eller lakkforhandler da? Pris på noe sånt? OG ikke minst, holder det seg fint og holder rusten unna? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...