Anbefalte innlegg

På bilen min er det montert en ekspansasjonstank til veivhuset og i denne tanken blir det trykk. Når jeg drar på blir det faktisk så mye trykk at det kommer ut av filteret.

 

Det jeg lurer på er om dette er normalt? Noen sier at det alltid vil være noe trykk der mens andre sier det skal være helt fritt for trykk.

 

I så fall hva kan være årsaken? Slitte stempelringer?

CIMG0806 copy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivhusventilasjon det der vel..Ettermontert sak??..blir vel trykk der ettersom motoren jobber seg oppover turtallsskalaen om jeg ikke tar feil...

 

Høres normalt ut mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivhusventilasjon det der vel..Ettermontert sak??..blir vel trykk der ettersom motoren jobber seg oppover turtallsskalaen om jeg ikke tar feil...

 

Høres normalt ut mener jeg.

 

Ventilasjonen ja... Er ettermontert ja med et filter på toppen.

 

Hadde vært greit å fått litt oppklaring i dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var utslitte stempelringer/dårlig kompresjon som gjorde at jeg fikk trykk ut av min. ta en komp test av bilen så får du et svar der. skal være et lite trykk der, og har av erfaring med overladede biler at noe olje vil komme ut,men bare veldig lite. kommer det hvit røyk ut av filteret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var utslitte stempelringer/dårlig kompresjon som gjorde at jeg fikk trykk ut av min. ta en komp test av bilen så får du et svar der. skal være et lite trykk der, og har av erfaring med overladede biler at noe olje vil komme ut,men bare veldig lite. kommer det hvit røyk ut av filteret?

 

Ja av og til kommer det litt hvit røyk ut... Jeg tok komp.test på bilen i november og da var alt fint... Hadde da også samme problemet så...

 

Hvor mye betalte du for bytte av stempelringer da? Høres liksom ut som en halv årslønn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja av og til kommer det litt hvit røyk ut... Jeg tok komp.test på bilen i november og da var alt fint... Hadde da også samme problemet så...

 

Hvor mye betalte du for bytte av stempelringer da? Høres liksom ut som en halv årslønn...

 

hva gjør man ikke selv:) fikk en kompis på møller til å hjelpe meg så jeg hadde riktig verktøy. koster vel en drøy 1000lapp for stempelringer med litt rabatt.

jobber er vel heller stor og kan koste litt selv om det blir gjort svart. hvis du har fin komp test bille jeg ikke brydd meg så mye om det. da er det likegreit å kjøre osm den er nå. men du kan jo sjekke om filteret på åndingen er tett, kanskje oppgradere til en litt strørre catchtank så det må mere luft for at den skal lage trykk. ser veldig liten ut på bildet, men mulig den er større under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva gjør man ikke selv:) fikk en kompis på møller til å hjelpe meg så jeg hadde riktig verktøy. koster vel en drøy 1000lapp for stempelringer med litt rabatt.

jobber er vel heller stor og kan koste litt selv om det blir gjort svart. hvis du har fin komp test bille jeg ikke brydd meg så mye om det. da er det likegreit å kjøre osm den er nå. men du kan jo sjekke om filteret på åndingen er tett, kanskje oppgradere til en litt strørre catchtank så det må mere luft for at den skal lage trykk. ser veldig liten ut på bildet, men mulig den er større under.

 

Nei den er faktisk veldig liten.. Filteret har jeg rengjort... Hvorfor kommer den hvite røyken av og til da?

 

Skal prøve å få tatt en ny komp. test iløpet av uka da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den er faktisk veldig liten.. Filteret har jeg rengjort... Hvorfor kommer den hvite røyken av og til da?

 

Skal prøve å få tatt en ny komp. test iløpet av uka da...

 

jeg fikk hvit røyk ut derfra p.g.a sannsynligvis dårlig komp. fordi eksosen ble slått ned gjennom stempelringene og ut gjennom veivhusventilasjonen. mulig det kan være noe annet også. hvis du venter litt kommer det sikkert noen andre kloke hoder her. men for liten catchtank kan være et problem ettersom hva jeg har forstått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.