#1 Skrevet April 23, 2006 Hei Har en xs turbotrykksregulator. Er en sølvfarga greie, altså ikke blåkrana. Den går fra turbohuset via denne regulatoren og inn på wg. Hvilken vei skrur jeg for å akru trykket ned? Høyre eller venstre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2006 Hei Har en xs turbotrykksregulator. Er en sølvfarga greie, altså ikke blåkrana. Den går fra turbohuset via denne regulatoren og inn på wg. Hvilken vei skrur jeg for å akru trykket ned? Høyre eller venstre? det må jo være til venstere at du stramer. for og låkke den. at du ikke sliper ut noe trykk fra den må du strame den. men du har vel en turbo tryks måler i blien når du driver og justere trykket på bilen din?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2006 har en elektrisk måler, men tror denne er ødelaGT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2006 har en elektrisk måler, men tror denne er ødelaGT Da tror jeg at jeg hadde satt inn en ny nøyaktig en før endring av trykket. Ikke bra hvis det blir for høyt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2006 Hade tenkt det, tror min ble litt rar når jeg måtte skjøte kabelen til den. Er en slik greddy sak. Men jeg hadde evt tenkt å justere den ned da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2006 På den blå XS er det ihvertfall Skruing med klokka som senker turbotrykket. Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2007 Jeg har kjøpt meg manuell boostcontroller, får denne over påske. men har noen spm angående justering av trykket. Min g60 med turbo lader 1 til 1.1 bar, kan jeg justere ned dette med den manuell controlleren eller må jeg justere på wastegatestaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2007 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2007 jepp, du kan justere det ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2007 Da fyrer jeg et spørsmål til. Så litt idag hvordan boostcontrolleren skal monteres, men skjønner ikke helt greia. På turboen står det en rund sak, wastegaten? Med en slange som går til turbinen (innsugssiden på turboen). Er det på denne slangen jeg skal sette bleedventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 6, 2007 Hvis jeg ikke misforsto det du skrev der så er det den slangen du skal koble deg inn på ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 7, 2007 Jeg har kjøpt meg manuell boostcontroller, får denne over påske. men har noen spm angående justering av trykket. Min g60 med turbo lader 1 til 1.1 bar, kan jeg justere ned dette med den manuell controlleren eller må jeg justere på wastegatestaget? nei, det kan du ikke....en boostkontroller er ikke annet enn en bleedventil som lurer wastegaten til å tro at den blir utsatt for mindre trykk en bilen egentlig har. skal du senke trykket må du justere staget på WG slik at grunntrykket blir mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 7, 2007 nei, det kan du ikke....en boostkontroller er ikke annet enn en bleedventil som lurer wastegaten til å tro at den blir utsatt for mindre trykk en bilen egentlig har. skal du senke trykket må du justere staget på WG slik at grunntrykket blir mindre. Det var det jeg trodde, men er veldig usikker på hvordan dette gjøres...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...