Hvordan justere turbotrykk?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en xs turbotrykksregulator. Er en sølvfarga greie, altså ikke blåkrana. Den går fra turbohuset via denne regulatoren og inn på wg. Hvilken vei skrur jeg for å akru trykket ned? Høyre eller venstre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en xs turbotrykksregulator. Er en sølvfarga greie, altså ikke blåkrana. Den går fra turbohuset via denne regulatoren og inn på wg. Hvilken vei skrur jeg for å akru trykket ned? Høyre eller venstre?

det må jo være til venstere at du stramer. for og låkke den. at du ikke sliper ut noe trykk fra den må du strame den.

men du har vel en turbo tryks måler i blien når du driver og justere trykket på bilen din??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en elektrisk måler, men tror denne er ødelaGT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en elektrisk måler, men tror denne er ødelaGT

Da tror jeg at jeg hadde satt inn en ny nøyaktig en før endring av trykket. Ikke bra hvis det blir for høyt : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hade tenkt det, tror min ble litt rar når jeg måtte skjøte kabelen til den. Er en slik greddy sak. Men jeg hadde evt tenkt å justere den ned da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den blå XS er det ihvertfall Skruing med klokka som senker turbotrykket.

Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg manuell boostcontroller, får denne over påske. men har noen spm angående justering av trykket. Min g60 med turbo lader 1 til 1.1 bar, kan jeg justere ned dette med den manuell controlleren eller må jeg justere på wastegatestaget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, du kan justere det ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fyrer jeg et spørsmål til.

Så litt idag hvordan boostcontrolleren skal monteres, men skjønner ikke helt greia. På turboen står det en rund sak, wastegaten? Med en slange som går til turbinen (innsugssiden på turboen). Er det på denne slangen jeg skal sette bleedventilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke misforsto det du skrev der så er det den slangen du skal koble deg inn på ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg manuell boostcontroller, får denne over påske. men har noen spm angående justering av trykket. Min g60 med turbo lader 1 til 1.1 bar, kan jeg justere ned dette med den manuell controlleren eller må jeg justere på wastegatestaget?

nei, det kan du ikke....en boostkontroller er ikke annet enn en bleedventil som lurer wastegaten til å tro at den blir utsatt for mindre trykk en bilen egentlig har.

skal du senke trykket må du justere staget på WG slik at grunntrykket blir mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det kan du ikke....en boostkontroller er ikke annet enn en bleedventil som lurer wastegaten til å tro at den blir utsatt for mindre trykk en bilen egentlig har.

skal du senke trykket må du justere staget på WG slik at grunntrykket blir mindre.

Det var det jeg trodde, men er veldig usikker på hvordan dette gjøres...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.