Anbefalte innlegg

Hva bruker dere for rengjøring av felgene før de legges på lagring. Synes alltid det sitter noe innmari. Ser også ut som jeg har fått en del asfalt-biter som har limt seg skikkelig fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte akkurat helt vanlig avfetting for felg og en felg børste + høytrykksspyler til 499.- Ble 95% rent uten for mye strev..

 

På sommerdekkene bruker jeg samme spyler, til nød avfetting, etterpå polerer jeg og bruker felg forsegler..

 

Gooooooo Sommer! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke : hei har du fått felgene rene nå?

jeg har brukt stekeovnsrens, dette løser alt,men ikke la det sitte på for lenge.

(Mr. Muscle)

Etterpå når felgen er rene

og tørre bruker du Pledge møbelpolish. dette funker kjempebra også ifølge

Otto Robsamhm`s bok " Ottos tips og triks.

oBS ! ikke spray møbelpolish på felgene når de sitter på bilen,bremseskivene

blir glatte. Bruk i tilfelle en klut. Lykke til !

MVH Tage: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har brukt autoglym tar-remover for å fjerna drit på felgane. så vaska dei godt og påført poleringsmiddel før eg legger dei til lagring.

når felgane skal på igjen så er det bera å tørke vekk poleringa.

 

men har hørt at viss man smører på vaselin på gummien så tørker den i løpet av lagringa og dekka holder seg ferskare. stemmer dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel på sprayflaske...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som bruker felgrens altså?

 

Mine blir nå helt rene med felgrens, blir de ikke helt rene så gnir jeg litt med en fille for å få bort astfaltflekker ol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva bruker dere for å polere opp felgene med skikkelig glans da?

Bruker alu-clean fra Arrow jeg. Den fungerer noe helt sinnsykt til å ta vekk smuss. På innsiden av felgenen lar jeg det stå i noen minutter. En børste er god å ha om noe har satt seg skikkelig. Men kun på insiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker svamp med diesel, deretter polerer jeg felgen og sprayer dekk med autoglyms proglans!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lar være å vaske for da kommer alle ripene frem! :P Neida, bruker svake midler først, og vil det ikke av så blir det hardere etterhvert (sitrus rens er vel ultra hardt tror jeg). Pleier å bli rent.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde Turtle's 'extreme' felgrens sammen med Autglym's felgbørste etterfulgt av vanlig avspyling, og må si det ga topp resultat uten hverker riper eller rester av bremsestøv eller annen skit. Anbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker sitrus

 

Før:

DSC02663.jpg

 

Den gode hjelper:

DSC02671.jpg

 

Etter:

DSC02666.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker sitrus

 

Før:

DSC02663.jpg

 

Den gode hjelper:

DSC02671.jpg

 

Etter:

DSC02666.jpg

 

 

Det var jo kanon bra! Hvor kjøpes sånn citrus spray? Tar den alt bremsestøv også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo kanon bra! Hvor kjøpes sånn citrus spray? Tar den alt bremsestøv også?

 

Jeg har kjøpt min hos S-gruppen, men det er sikkert flere som forhandler dette her i landet. Er 3M som er produsent.

 

Edit: Har tatt allt av bremsestøv hos meg til nå iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med alu felger i 9år nå har aldri prøvd noe bedre enn sonax felgvask Og tro meg jeg har i fire av disse 9 år hatt oz superturismo(mange eiker) noe dritt og rengjøre. Fåes kjøpt billig på claes ohlson eller dyrt på statoil stasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hva bruker dere for å polere felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hva bruker dere for å polere felgene?

 

Polerer med vanlig autoglym super resin polish

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hva bruker dere for å polere felgene?

Tok en myk å fin rund malerkost og kappa den ned slik at den passa i batteri drillen.Da er nesten morro å polere.Spruter litt, så det er lurt å sette dekka inn med noe,eller bruk polering fra Hagmans,de setter lite merker på det svarte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker sitrus

 

Den gode hjelper:

DSC02671.jpg

 

 

Dette er det jeg er ute etter :)

Mye gnikking for å få ting av eller går det av seg selv eller må det skures og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det jeg er ute etter :)

Mye gnikking for å få ting av eller går det av seg selv eller må det skures og?

 

Jeg sprøytet på og ventet i ca ett min før jeg brukte en våt svamp til å tørke det bort med. (Bør ikke sitte noe lenger siden det er et VELDIG sterkt middel) Felgene hadde da ikke vert vasket inni siden før vinteren. Er enkelte steder man må gnikke litt, men det er ikke slik at man sliter seg ut. ;) Bruker ca 5 min på å vaske en hel felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sprøytet på og ventet i ca ett min før jeg brukte en våt svamp til å tørke det bort med. (Bør ikke sitte noe lenger siden det er et VELDIG sterkt middel) Felgene hadde da ikke vert vasket inni siden før vinteren. Er enkelte steder man må gnikke litt, men det er ikke slik at man sliter seg ut. ;) Bruker ca 5 min på å vaske en hel felg.

 

Urk. Brukte mer enn 1 time på mine som jeg ikke gadd : bh : å fikse i fjor høst... Nesten så jeg gleder meg til å fikse vinterfelgene nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Urk. Brukte mer enn 1 time på mine som jeg ikke gadd : bh : å fikse i fjor høst... Nesten så jeg gleder meg til å fikse vinterfelgene nå...

 

Sommerfelgene til min mor ble ikke vasket før vinteren de heller, men jeg brukte samme vaskemetode på de som jeg brukte på vinterfelgene og de var rene på få minutter. Så jeg kan iallefall anbefale citrus :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sommerfelgene til min mor ble ikke vasket før vinteren de heller, men jeg brukte samme vaskemetode på de som jeg brukte på vinterfelgene og de var rene på få minutter. Så jeg kan iallefall anbefale citrus :)

 

Fant en forhandler i bergen for denne sprayen :)

 

Men den kostet 266,70,- : eek : , var jo nok for en liten sprayboks. Er dette en "normal" pris for denne boksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med alu felger i 9år nå har aldri prøvd noe bedre enn sonax felgvask Og tro meg jeg har i fire av disse 9 år hatt oz superturismo(mange eiker) noe dritt og rengjøre. Fåes kjøpt billig på claes ohlson eller dyrt på statoil stasjon.

 

Ja den henger jeg meg på, Sonax felgvask er kjempe god.

Bare sprayer dette på og lar det stå noen minutter til det skifter farge.

Så bruker jeg en felg kost hvis møkka har satt seg litt.

Og deretter spyler jeg av med høytrykken.

Felgene blir jo som nye etter dette.

Og det som er veldig positivt med denne felgvasken, det er at den ikke inneholder noe syrer, så den er ikke skadelig for felgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en forhandler i bergen for denne sprayen :)

 

Men den kostet 266,70,- : eek : , var jo nok for en liten sprayboks. Er dette en "normal" pris for denne boksen?

 

Den koster desverre så mye ja, men jeg vil påstå at det er verdt pengene. Jeg har brukt samme boksen til å vaske 20 felger, og den er enda ikke tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den koster desverre så mye ja, men jeg vil påstå at det er verdt pengene. Jeg har brukt samme boksen til å vaske 20 felger, og den er enda ikke tom.

 

Kvalitet koster, det er som alt annet.

 

pr. felg blir det jo ikke så mye likevel, og fungerer det så bra så er det absolutt verdt det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.