Golf 3 - Klikkelyd bak hanskerom?

Anbefalte innlegg

I golfen dukker det opp en klikkelyd innimellom (spesielt ved kald bil eller humplete vei?). Høres ut som et rele som slår ut/inn. Sitter det noe slik som kan lage slik lyd foran til høyre inni bilen? Såvidt jeg vet er det ikke noe elektrisk som ikke funker.

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viser seg at det klikker bare når setevarmen i høyre forsete står på. Er det et rele til denne, og hvor står i så fall det? (Høres ut som om det er i midten eller høyre side av dashbordet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje en hanske som vil ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal man _hanskes_ med svar som dette........?

Eller har det klikka for hansken?

 

Men nå har jeg lest i rep.håndboka, og der står det at setevarmereleet sitter under setet. Så jeg får nok finjustere hørsels-retningssansen - samt kikke litt nærmere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håpte du ikke ble sur for et tullete svar, men kunne ikke dy meg;)

Satser på at det er noen her inne som har bedre svar å komme med, eller at du finner utav det på egenhånd. Men om det høres ut som et rele så er det vel god sjans for at det er det, en ganskje gjenkjennelig lyd. Bare så kjedelig om man må ta fra hverandre hele dashen for å komme til. Men hanskerommet sitter vel ikke med så mange skruene tror jeg. Ikke på min hvertfall. Mulig du kan se noe om du tar det ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sur :-)

Jeg tar meg en tur under setet i morgen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm har setevarme i min vento og det er likt der kan det også høres ut som den lyden kommer fra hanskerommet, så er nok go fiska at det er relet fra sete varmen du hører

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke rare jobben med å demontere dette i en 3'er!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, for en si det sånn. Så syns jeg det kommer mange rare lyder fra interiøret til Golf 3, har merket en del lyder i dørsider, dash osv. på humpete vei, hehe

 

Men, prøv og ta ut hele hanskerommet og sjekke om noe ligger inntil eller noe. Den sitter i 4 skruer mener jeg og huske, du ser de hvis du bøyer deg og titter under der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra begynnelsen:

Saken begynte altså med en klikkelyd fra høyre foran et sted, og at lyden bare var der når setevarmen (høyre foran) var på. Setevarmen virket.

 

Releet sitter under setet (glem alt om hanskerom i tidl poster).

 

Byttet derfor rele. Det gamle hadde nummer 161 919 533, det nye 1E0 919 533. Klikking forsvant, men det gjorde også setevarmen......

 

Bryterne i dashen er tilsynelatende OK, det klikker i hvert fall i begge releer når respektive brytere skrus på. Men jeg skulle jo gjerne hatt setevarme, da... Byttet tilbake til gammelt rele, men varmen var like død. Så jeg satte i det nye igjen.

 

Hva gjør jeg nå?

 

1. Kan noen sjekke om jeg har fått riktig rele? (97 Golf III Cab)

 

2. Siden releene klikker, så vil jeg tro at bryteren i dashen er OK (kan jo være at pos 1-5 ikke er helt i orden?). Kan jeg ohme bryteren og få forskjellige verdier, eller regulerer bryteren på annen måte mellom 1 og 5?

 

3. Hva med å ohme varmeelementene? Antar at det er et i sete og et i rygg?Vet noen hvor mange ohm det skal være? Og er de i serie, eller i parallell? (I så fall burde kanskje ett av elementene virke?).

 

4. Har sprayet kontaktene under setet.

 

Tips mottas!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar fremdeles i mot tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.