Bytte bremser på coupe 89

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke meg frem til noe ang bytting av bremser på bilen.

Men skal bytte foran nå.Er det greit å bytte noe mer når man først skal ta av bremseskiver og klosser?

 

Er det vanskelig å bytte skiver og slikt forresten.Noe jeg må passe på her.

 

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør ren alle deler godt. Vask de nye skivene med tynner/aceton e.l.

 

Gjør ren holderene for klossene skikkelig, klossene skal sitte helt løst i holderen slik at de kan skli fra side til side.

 

Smør baksiden av klossene og annleggsflata mot holderen/kanten av klossen med bremsepasta/kobberfett for å unngå fastrustning og bremeseskrik.

 

Rengjør spindelen slik at anleggsflata mellom skiva og spindelen er helt rent/plant. Smør gjerne spindelen med bremsepasta/kobberfett også

 

Unngå for all del å få smøremiddelet på selve skiva eller bremsebelegget.

 

Stempelet i calipperen må presses sakte inn i calipperen igjen ved montering av nye/tjukkere klosser. Bruk ei stor tang eller ei vanlig tvinge.

 

Lykke til med jobben. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,takk for svaret.Men hvordan er det å bytte hjullagre også på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,takk for svaret.Men hvordan er det å bytte hjullagre også på denne?

 

Foran er det ett stort rullelager som er presset inn i fjærbeinet/navet. Samme bak hvis det er quattro. Biler uten quattro har to koniske rullelagre bak hvor bare yttre lagerskål er presset.

 

For å få ut hjullagret må du skru ut fjærbeinet/navet og ha tilgang til ei hydraulisk presse og diverse hylser og pressverktøy.

 

Først presse spindelen ut av hjullageret. Hjullageret ryker uansett ved demontering, deretter fjærnes evt. låsering for lager, Deretter presse resten av lageret ut av fjærbein/nav.

 

Nytt lager presses inn, evt. låseringer monteres og spindelen presse inn til slutt.

 

Lagrene foran er lukkede lagre og kan/skal ikke fettes opp, men skiftes som komplett del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.Takker for kjapt svar!Kjempe flott.Da skal jeg prøve å få byttet de mens jeg tar bremseskifte i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.