Anbefalte innlegg

Jeg har høyre hovedlys på min Passat 3B ute av stilling. Er dette noe som må rep. med hidden??? Får ikke justert det uten??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter uansett om du har xenon eller halogen lyskaster to justeringsskruer på lampa. Disse er plastmuttere med 6mm umbracospor.( muligens stjerneskruer ) Den ene til høyde og den andre til sideveis justering.

 

Hvis bilen har xenon skal disse settes i såkalt grunninnstilling mens man justerer lampene. Det gjøres med diagnoseapparat. Noen mener at det går å justere uten å grunninnstille også..

 

Så lenge det da ikke er et def. feste for reflektoren inni lampa skal du kunne justere på de nevnte skruene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampene er nye, men det var akkurat det samme på de gamle. Ikke xenon.

Når jeg satt på tenninga etter at de nye lampene var satt inn, så justerte lampene seg automatisk slik de var på de gamle.

De skruene du nevner får jeg ikke justert lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig stengen på reguleringsmotorene kan justeres ved å dra de utover eller presse de innover. Motorene løsnes ved å vri dem, men må lirkes forsiktig løs inni lampa i feste i reflektoren mener jeg å huske.

 

Eventuelt kan du prøve å justere hele lampa litt utover i topp hvis dette lar seg gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig stengen på reguleringsmotorene kan justeres ved å dra de utover eller presse de innover. Motorene løsnes ved å vri dem, men må lirkes forsiktig løs inni lampa i feste i reflektoren mener jeg å huske.

 

Eventuelt kan du prøve å justere hele lampa litt utover i topp hvis dette lar seg gjøre.

Dette er prøvd, men justerer seg tilbake automatisk :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.