Anbefalte innlegg

Hva er dette? og hva gjør den.

Min har fått seg en trøkk, feste til slangen har knekt i bunnen der etter en grøftetur. (ble fin gøft etterpå :D)

 

Bilen funker jo fint, lekker ikke fuel eller no.

Burde jeg bytte den også?

 

(bilde ikke fra min bil, Rune W sin)

hva er dette.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et såkalt aktiv kullfilter.

 

Søk litt i forumet om det og jeg tror du finner flere tråder som beskriver funksjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: dum : Nytter ikke og søke etter noe som jeg ikke vet hva heter eller er i det heletatt.... forslag til søkeord? : klø : hehe....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et såkalt aktiv kullfilter.

 

Søk litt i forumet om det og jeg tror du finner flere tråder som beskriver funksjonen.

 

Åja... leste tråden din litt fort der... hehe :)

Fin til hjemmebrenten den da... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med aktiv kullfilter eller bare kullfilter?

 

Uansett...det har med utluftning av bensintanken å gjøre. I tillegg samles bensindamp fra motoren der istedenfor å slippe dampen ut i friluft. Dette igjen på grunn av miljø.

 

Ved avstengt motor lagres altså dampen i dette filteret og via en elektrisk styrt taktventil tilføres bensindampen til motoren da denne går slik at dampen forbrennes og renses ytterligere av katalysatoren.

 

Håper dette svarte på noe av det du lurte på. Hadde forresten skaffet meg et nytt var jeg deg i og med at det gamle ditt er def.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja... leste tråden din litt fort der... hehe :)

Fin til hjemmebrenten den da... :D

 

 

He he....helt riktig....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.