Trøbbel med ledningsnettet, G60

Anbefalte innlegg

Jeg har litt trøbbel med ledningsnettet på G60 motoren min fra 89'. Jeg har en liten mistanke om at det er borte noen ledninger/koblinger, fordi det er en rød føler som det ikke er ledning til.. Men det er to følere til også, en blå, og en svart (som sitter under den blå). Men så problemet mitt: For å starte bilen må den blå føleren stå i. Men når motoren blir varm, må jeg nappe ut den blå føleren, vis ikke stopper bilen bare :confused: Bilen har jeg hørt går i et visst nødprogram.. men hva er det som mangler? den røde føleren er jo bare til temp.føleren i dashbordet, så det kan jo ikke ha noe med motoren å gjøre...? : bh :

 

Noen som har noe forslag/erfaringer med dette,i det hele tatt har noen ideer hva jeg bør gjøre, eller hva feilen er?? Åpen for alle forslag!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den røde føleren er det ikke noe å bry seg om, det er føleren til oppvarming av innsuget på RP motoren som satt i bilen fra før, den svarte er til instrumentet!

 

få tak på et koblingsskjema, kan jo ikke være brudd på ledningene til føleren pga den registrerer jo om bilen er kald eller ikke, og du sa du hadde prøvd å bytte føleren uten hell!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du napper av den blå pluggen gjør du hjernen klar for service modus, til feks å justere tenning. Denne pluggen skal stå i.

 

Har du målt motstanden i den blå føleren? Den skal ligge på mellom 2000-3000 på kald motor og 200-300 på varm

 

Den svarte er til tempmåleren i dashbordet.

 

Denne er kjekk å ha for å sjekke ledningsnettet

 

http://www.snstuning.com/DIY/Digi%20Diagrams/ecu.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den røde føleren er det ikke noe å bry seg om, det er føleren til oppvarming av innsuget på RP motoren som satt i bilen fra før, den svarte er til instrumentet!

 

få tak på et koblingsskjema, kan jo ikke være brudd på ledningene til føleren pga den registrerer jo om bilen er kald eller ikke, og du sa du hadde prøvd å bytte føleren uten hell!?

 

Ja, jeg har prøvd å bytte føleren, men det hjalp ikke. Fordi jeg må fortsatt ha den blå i før å starte, og dra den ut når den bli varm.. men hvorfor fungerer ikke viseren i dash'n min da, når den svarte er i, for det er den.. Jeg får jo aldri sett når motoren koker.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du napper av den blå pluggen gjør du hjernen klar for service modus, til feks å justere tenning. Denne pluggen skal stå i.

 

Har du målt motstanden i den blå føleren? Den skal ligge på mellom 2000-3000 på kald motor og 200-300 på varm

 

Den svarte er til tempmåleren i dashbordet.

 

Denne er kjekk å ha for å sjekke ledningsnettet

 

http://www.snstuning.com/DIY/Digi%20Diagrams/ecu.htm

 

 

Ok.. men den kan ikke stå i når motoren blir varm, for da stopper den bare.. derfor jeg må dra den ut for at jeg skal kunne få kjørt bilen når den er varm.. Men nei, har ikke målt motstanden i den blå.. men vis motstanden er feil, kan det føre til at den ikke vil gå det da eller når den blå står i, siden min ikke gjør det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nei, har ikke målt motstanden i den blå.. men vis motstanden er feil, kan det føre til at den ikke vil gå det da eller når den blå står i, siden min ikke gjør det?

 

JA

 

Du kan jo prøve å bytte om på ledningene (ta ledning fra blå til svart føler og omvendt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA

 

Du kan jo prøve å bytte om på ledningene (ta ledning fra blå til svart føler og omvendt)

 

 

Har vært ute å prøvd en tur no.. det funka ikke det heller.. når jeg byttet om på ledningene, så startet det helt normalt, men når den ble varm, måtte jeg nå nappe av svart føler.. og for å starte måtte jeg sette den i igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

digifcon.jpg

 

Ta et multimeter og sett det på piping hvis du har det på ditt. Stikk det i nr 10 her og sjekk at det er kontakt (piper), gjør det samme med nr 6 som er jordingen til samme kontakt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.