Anbefalte innlegg

Har et par felger med ET22 på handa, men har fått oppgitt at minimum på min bil er ET37,5.. På min bil er originalt innpress på stålfelg ET45. Ringte i stad til Audi-forhandler her i byen og spurte, og dem mente at de kunne jeg ikke bruke, ettersom at man kunne forlenge akslingen med max 15mm, dvs 7,5mm på hver side. Så jeg trenger hjelp av noen med erfaring/kunnskaper, til å fortelle meg hvordan det vil gå med dem felgene?? :confused: Hjelp vil bli satt STOR pris på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par felger med ET22 på handa, men har fått oppgitt at minimum på min bil er ET37,5.. På min bil er originalt innpress på stålfelg ET45. Ringte i stad til Audi-forhandler her i byen og spurte, og dem mente at de kunne jeg ikke bruke, ettersom at man kunne forlenge akslingen med max 15mm, dvs 7,5mm på hver side. Så jeg trenger hjelp av noen med erfaring/kunnskaper, til å fortelle meg hvordan det vil gå med dem felgene?? :confused: Hjelp vil bli satt STOR pris på!

Noen spørsmål for å kunne svare:

1) Hvordan felgbredde er dette?

2) Hvordan dekk sitter på?

3) Hvor mye skal du senke bilen?

Det er riktig at du ikke kan endre sporvidden mer enn 15mm (7,5mm pr hjul) for å kunne skrive inn hjula i vognkortet uten TUV, men generelt er det mange som kjører med mye lavere offset enn 15mm avvik og det kan funke greit på bilen likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen spørsmål for å kunne svare:

1) Hvordan felgbredde er dette?

2) Hvordan dekk sitter på?

3) Hvor mye skal du senke bilen?

Det er riktig at du ikke kan endre sporvidden mer enn 15mm (7,5mm pr hjul) for å kunne skrive inn hjula i vognkortet uten TUV, men generelt er det mange som kjører med mye lavere offset enn 15mm avvik og det kan funke greit på bilen likevel.

Regner med at den er 7*16. Står 195/45-16 på felgene.. Dekkene skal byttes etter hvert, må bare slite dem ut først. :rolleye: Ellers skal bilen ca 30mm ned, bare jeg får fjærene fra eiker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at den er 7*16. Står 195/45-16 på felgene.. Dekkene skal byttes etter hvert, må bare slite dem ut først. :rolleye: Ellers skal bilen ca 30mm ned, bare jeg får fjærene fra eiker!

Jeg vet ikke akkurat hva som går og ikke på Audi 80, men 7x16 ET22 høres ut som kan funke ganske greit. Det hadde jo vært bedre med f.eks ET30, men siden bredden "bare" er 7 tommer, så er mulighetene bedre enn først antatt. Det som evt er problemet er at bilen blir seende rar ut fordi hjula stikker langt ut og dekket kan subbe i skjermen. Skal du være sikker, så må du prøve hjula på bilen og vurdere det da. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjøpt hjula, men er litt usikker på hvor lurt det egentlig var.. Dem kom helt ut bak, går akkurat innafor skjermen. Bilen subber heller ikke i dekka, hverken framme eller bak. Men det merkes at dem har for lavt innpress, for man kjenner at bilen sporer litt mer enn jeg hadde forventa! Men får bare ha øya åpne i fall noen er interesserte i å bytte.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.