Kjempe problem Passat 92 2.0 GTE

Anbefalte innlegg

Hei, er ganske ny på dette forumet og egentlig ikke så bilkyndig.

 

Problemet startet for noen år siden da bilen begynte å nøkke.

det har bare blitt værre med tiden.

 

motoren stopper aldri, men turtallet overstiger ikke mer enn 2000 omdreininger.

da må jeg pumpe heftig på gasspedalen for at den skal komme igjen.

det er ikke noe mønster i når det skjer. Det kan gå dager, det kan gå timer mellom hver gang. symptomet er liksom at motoren kveler seg over 2000 rpm.

 

noen som kjenner til eller har noen tips om dette.

 

på forhånd takk

Alex

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min umiddelbare tanker er at det må være et problem med bensintilførselen på bilen din. Du sier at du må pumpe med pedalen, men jeg kan ikke få dette til å stemme, for med innsprøytningsanlegg så gjør di ingenting annet enn å åpne og lukke spjeldet som styrer luftmengden til motoren.

 

Det er flere ting som kan være feil på bilen din, det kan være problemer med luftmengdemåleren, det kan være bensinpumpe eller trykkregulator eller til og med noe så enkelt som en sensor som må byttes ut. Problemet er bare å finne ut nøyaktig hvor feilen ligger, det er i blant ikke enkelt.

 

Men, når du sier at du ikke får motoren over 2000 rpm, er det da det at når feilen intreffer at motoren ikke vil over 2000? Mens normalt sett så drar den villig opp mot 5-6000 (ved behov)? Eller er det slik at motoren aldri vil over 2000 rpm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. takk for svar

 

ja det stemmer. motoren virker rask og fin. men når problemet inntreffer, så får jeg ikke mer en ca 2000 rpm.

 

er det noen enkle, men ikke altfor dyre ting jeg kunne gjort for å utelukke eventuelle problembarn ? tenker da på som du sier å bytte eventuelle sensorer

 

takker igjen

Alex

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver å få solgt den, men det er ikke så lett med denne type problem.

så all hjelp hjelper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste for deg ville vel vært å dra til et vag verksted å få kjørt en diagnose. Da vil jo alle problemene dukke opp. Det er det vel få som tar betalt for også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.