#1 Skrevet April 24, 2006 Noen som kan fortelle meg hva som er de vanligste feil-symtomene på følgende: 1. Luftmengdemåler 2. Hallgiver 3. Rele for bensinpumpe, samt bensinpumpe. (Stopper den kontant med en gang den ryker? Eller snakker vi litt gradvis?. 4. Motorstyring (Digifant mest relevant for meg) 5. Rele for motorstyring\innsprøytningssystem. Hadde vært greit å fått det samlet. ( Burde vel egentlig vært laget ett slags register over diverse feil her på siden. Hadde vært knall. Er vel foreslått før også, men det krever vel litt jobb.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2006 hvis hallgiver er def, så starter ikke bilen! hallgiver er enten i orden eller dau! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2006 På Polo med digi-jet eller digifant kjenner/hører du litt små nøkking når hallsenderen er på vei til å ta kvelden. Dette blir betydelig verre hvis du gir motoren litt hissiger fortenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2006 ang. hallgiveren.. Det er ikke noe som kan komme og gå altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2006 ang. hallgiveren.. Det er ikke noe som kan komme og gå altså? Hallgiveren kan av og til slutte å fungere når motoren blir varm, slik at motoren stopper, starter igjen når motoren er kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2006 Ok.. Sliter med at motoren nesten stopper plutselig etter den er blitt varm. Men den begynner å funke igjen etter ett minutt eller to. Av og til skal det bare en omstart til. Motoren går ellers som en klokke. Utrolig frustrerende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2006 hvis hallgiver er def, så starter ikke bilen! hallgiver er enten i orden eller dau! Dette er det mange som sier, inklusive verksted etc., men jeg har selv byttet på en bil som bare "gikk dårlig" periodisk. Diagnose ga feil på hallgiver, og etter sletting kom feilen tilbake med en gang. Byttet hallgiver og bilen var 100%. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 24, 2006 Trodde selv lenge at hallgiver enten virker eller ikke virker. Det var til jeg fikk store problemer med min forrige asfalt racing bil.En Golf II med original hallgiver. Bilen begynte å fuske i varmt vær og gjerne etter halvkjørt løp. Første gang jeg fikk problemet var under løp i Danmark og jeg kjørte i pit og sjekket diverse. Kjørte utpå og ville prøve et par runder til. Bilen hadde da kjølt seg litt og alt var ok i ca to runder.Disse problemene ble bare værre og værre utover i sesongen og ødela for topplasseringer. Det ble skiftet coil,tannkabler, plugger og til slutt forgassere. Ingenting hjalp. Skiftet da til slutt hallgiveren og hadde vel egentlig ikke tro på at det skulle hjelpe. Men det var som en ny motor i bilen etterpå. Gikk som en drøm ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2006 på vr6 odb1 kan man kjøre uten hallgiver tilkoblet utenat du merker noe spes, får mindre effekt iallefall. kjørte noen dager med den utkoblet pga glemte og sette på kontakten igjen etter arbeid med fordeler lokket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...