Anbefalte innlegg

med resultat av 7stk 2er feil: bh : overhale bremsekalipper?

 

masse enkle greier som jeg skulle ha gjort men ikke kommet så langt:o som løse ledninger, oljelekkasje, jordfeil i baklys osv. men det som irriterte mest var at senkesettet må godkjennes: bråk :

 

Å noe som jeg ikke skjønner helt hva som gjør er at et framhjul var tregt: klø : Står "bremser henger på v.s.f.

 

Å svak håndbrems v.s.b. men det er vel ikke noen justering høyre/venstre?, må vel bare stramme den mer(gjelder 100Q -86)

 

overhale bremsekalipperspørsmål i siste innlegg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vel en 5-6 2-er feil på min jeg også når jeg hadde min på sjekk forrige uke.

Men ingenting oversakende.

Slik som at ingen lys virker å sånn. Hadde faktisk lakt merke til det selv:p

 

edit: er det forresten noen som vet om det er 2-er feil når ABS en ikke virker på coupe type89?

Dyu har jo muligheten til å kjøre både med og uten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slo deg med en toer jeg da på SLC`n men som du sier masse bagateller. 2 av feilene rettet jeg mens jeg var på verkstedet mens mekanikeren skrev ut papirene (dårlig jording i ene baklykta gjorde at A) bremselyset virket bare på den ene siden og B) baklyset slukket når jeg bremset)

Jobber på spreng nå med de andre tingene for å få bilen godkjent til begynnelsen av mai, også skal vi jo på tur på søndag men da blir det prøveskilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit: er det forresten noen som vet om det er 2-er feil når ABS en ikke virker på coupe type89?

Dyu har jo muligheten til å kjøre både med og uten.

jeg tok ut pæra til abs i instrumentet:p da merker de det ikke;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om calipperne framme er like på alle disse bilene? Tenkte å ta det ene fra 200ern hvis det er det som gjør at hjulet går tregt..

 

Vet at det er forskjell bake. 36mm og 38mm, har kjøpt overhalingssett til 38mm for å overhale de til delebilen å sette på. Skal bytte de selv om de ikke ble anmerka, da de står omtrent i stein..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om calipperne framme er like på alle disse bilene? Tenkte å ta det ene fra 200ern hvis det er det som gjør at hjulet går tregt..

 

Vet at det er forskjell bake. 36mm og 38mm, har kjøpt overhalingssett til 38mm for å overhale de til delebilen å sette på. Skal bytte de selv om de ikke ble anmerka, da de står omtrent i stein..

 

De calipterene er vel stort sett like, så lenge det ikke er 20v bremser....

Fra og med 86 og oppover var det noen enkelte a100/200 som kom med dobble stempler på calipterene foran, disse er litt annerledes i festene og har andre klosser....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med resultat av 7stk 2er feil: bh :

 

masse enkle greier som jeg skulle ha gjort men ikke kommet så langt:o som løse ledninger, oljelekkasje, jordfeil i baklys osv. men det som irriterte mest var at senkesettet må godkjennes: bråk :

 

Å noe som jeg ikke skjønner helt hva som gjør er at et framhjul var tregt: klø : Står "bremser henger på v.s.f.

 

Å svak håndbrems v.s.b. men det er vel ikke noen justering høyre/venstre?, må vel bare stramme den mer(gjelder 100Q -86)

 

Velkommen i klubben :) Har du forresten papirer på senkesettet ditt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vel en 5-6 2-er feil på min jeg også når jeg hadde min på sjekk forrige uke.

Men ingenting oversakende.

Slik som at ingen lys virker å sånn. Hadde faktisk lakt merke til det selv:p

 

edit: er det forresten noen som vet om det er 2-er feil når ABS en ikke virker på coupe type89?

Dyu har jo muligheten til å kjøre både med og uten.

 

Vet at ABSen må virke på S4 -92 for å få den godkjent, fikk på ny ABS føler dagen før EU kontrollen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke dobble stempler i noen av dem nei:)

 

fikk med papir i fjord når jeg kjøpte senkesettet ja. Må bare få tatt en forstillingskontroll å ta en tur til biltilsynet.

 

Ang. ABS så fikk jeg vite av en bilmekaniker at så lenge ikke lyset i instrumentet lyser så merker de det ikke. fikk jo heller ikke noen mangel på det. men så klart skal den jo virke:rolleye: egentlig..lurte de på den hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De calipterene er vel stort sett like, så lenge det ikke er 20v bremser....

Fra og med 86 og oppover var det noen enkelte a100/200 som kom med dobble stempler på calipterene foran, disse er litt annerledes i festene og har andre klosser....

:o ved litt nærmere ettersyn ser det ut som det er to stempler på samme siden. Er likens på begge bilene så. Tenker jeg bare flytter over calipperet fra 200ern, da jeg regner med det er treghet som gjør at den henger på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet kalippern i dag, så oppdaget jeg selfølgelig at jeg hadde fått feil slanger: mad : på en annen side var det jo egentlig greit, fikk smurt litt sølvlakk på de som får tørke til i morgen:)

 

Oppdaget også at grunnen til den stoppa av strømmangel på veien hjem fra kontrollen var den blå ledningen på dynamoen..er det styrestrøm til ladingen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med resultat av 7stk 2er feil: bh :

 

 

 

Å noe som jeg ikke skjønner helt hva som gjør er at et framhjul var tregt: klø : Står "bremser henger på v.s.f.

 

 

 

muli du har heng i glidarane i kalipperen? der e sterk temperatur der so då tørka fettet på glidarane ittekvart å trekke til seg bremsestøv. tru eg ville sjekka dei å smurt med kopar-pasta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg skrev i går, så har jeg allerede bytta kalippern:) like greit det. kan jo og være stemplet som er tregt. Slurvete bremseveskeskift, så blir det rust å dritt inni der. bak er de så trege at jeg ikke hadde sjangs å klemme de sammen for å bytte klosser. men fikk ingen mangel det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg skrev i går, så har jeg allerede bytta kalippern:) like greit det. kan jo og være stemplet som er tregt. Slurvete bremseveskeskift, så blir det rust å dritt inni der. bak er de så trege at jeg ikke hadde sjangs å klemme de sammen for å bytte klosser. men fikk ingen mangel det:)

 

Stempelet skal skrus inn igjen, ikke klemmes...: klø ::rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja:o det har du rett i..men er gåen uansett, skal overhales:)

 

kommer vertfall noe bra ut av en sånn kontroll da, skifta framkalippern, å det ble en ny bil. den har vært treg i det siste uten at jeg har skjønt hvorfor..

kan egentlig ikke si jeg har gått inn for å skjønne det heller men:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var på etterkontroll i dag..så da gjenstår bare en 2er:) skal på biltilsynet på tirsdag å godkjenne senkesettet. Brekket ble akkurat godkjent, lå vist tett opp under 50%.

 

Har kjøpt overhalingssett til calipperne. Så da lurer jeg på...hvor skal det fettet som fulgte med brukes?

 

Tar gjerne imot andre tips og. Har overhalt calipper før, men var ikke så mange deler da..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var på etterkontroll i dag..så da gjenstår bare en 2er:) skal på biltilsynet på tirsdag å godkjenne senkesettet. Brekket ble akkurat godkjent, lå vist tett opp under 50%.

 

Har kjøpt overhalingssett til calipperne. Så da lurer jeg på...hvor skal det fettet som fulgte med brukes?

 

Tar gjerne imot andre tips og. Har overhalt calipper før, men var ikke så mange deler da..: klø :

 

Apropo godkjenning av senkesett, hva med bur i bilen? går det ann å få det godkjent evnt omregistrert så lenge alt det andre er i orden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har tuv på det, så er det nok mulig å få godkjent. Lurt å snakke med biltilsynet før du monterer det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har tuv på det, så er det nok mulig å få godkjent. Lurt å snakke med biltilsynet før du monterer det:)

 

Eller så dropper vi å sette skilter på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.