Anbefalte innlegg

Har en 1986 Golf 1.8Cl, den stater opp, men går langt i fra reint, får så vidt turtall på den, og hvis jeg gir gass og slakker av, så skyter den nå jævlig ut av eksosanlegget..Går heller ikke på tomgang, står bare å putrer så smått en liten stund hvis jeg tester tomgangen.

 

Noen som har noe peiling på hva det kan være?

: bh :

 

Redigert:

Fuskinga kom først etter at jeg monterte king size luftfilter med rustfritt rør, merka først at forgasseren var løs i fra innsuget, den skøyt ut dær og det kom eksos ut. Sjekket gummi-pakningen i mellom innsuget og forgasseren, men kanskje litt for kjapt??

Skrudde vertfall fast forgasseren nå og satte på den orginale luftfilter boksen, men ble ikke så alt for mye bedre..bør jeg sjekke gummi-pakningen en gang til??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gummipakningen mellom forgasser og innsug MÅ være helt tett, ellers suger den falskluft..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være lambda-sonde på denne? En kamerat hadde tidligere en 88`Audi 80 med 1800 motor, med forgasser faktisk ( byttet motor tror jeg) og der var det noen liknende problemer. Den gikk veldig dårlig, og etter å ha prøvd å justere forgasseren gikk det veldig galt. med gassen fullt inne så krøp turtelleren så vidt opp på 800 omdr. Han solgte den som delebil og fikk senere vite at det var sonden som var ødelagt. Kanskje verdt å sjekke?

 

Når det smeller ut av eksosen vil jeg tro at du har noe galt enten med tenningen eller forgasseren, den slipper trolig masse bensin ut i eksosanlegget og det antennes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok gummupakningen, skrudde av for å sjekke den skikkelig...Men var så klart tom på biltema, møller skulle ha 800kr, mekonomen skulle ha 470kr..husker ikke helt prisen på biltema, men den var iallefall billigere...

Så må nok vente til neste onsdag : gråter :

Pakningen hadde fått sprekker litt her å litt dær..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne pakingen er vel egentlig ikke ett ukjent problem : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syk prisforskjell da, biltema sin koster 98kr..hehe :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg betalte 149,- på biltema til

Audi 80 1,8 pm motor.

 

ser litt billigere ut enn den orginale, men den fungerer fint enda.

 

syke priser.

liker biltema når det gjelder sånne ting..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakningen er et kjent problem. Det er også den 90 graders slangen fra bremsekraftforsterkeren og til innsuget.

 

Er begge disse i orden og bilen fortsatt er like ille så få sjekket tenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakningen er et kjent problem. Det er også den 90 graders slangen fra bremsekraftforsterkeren og til innsuget.

 

Er begge disse i orden og bilen fortsatt er like ille så få sjekket tenningen.

Fikk endelig byttet pakningen i dag, men bilen bli ikke et gram bedre : bh :

Var skrå sikker på at det var den siden det var hull i den... : bråk :

 

Hvilken slange du snakker om? Hva flyter i den skulle til å si.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen er en del av plastrøret/slangen fra bremsekraftforsterkeren til innsugsmanifolden. Sitter som en 90 graders bøy rett ved manifolden. I nærheten av tanken til bremsevæska. Denne hender blir morken og sprekker eller suges sammen og blir helt flat da oppgaven er å levere vakum fra manifold til bremsekraftforsterker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.