Isv - Tomgangsregulator/ventil Tett?

Anbefalte innlegg

Har en 7A motor, som fusker litt på tomgang....

 

Har derfor hatt ute ISV og luft-mengde-måleren og gjort dette rent, men det har ikke hjelpet.

 

Men når jeg blåser på den ene av de to stussene som disse slangene kobles til så er det ikke helt tett.

 

Er dette riktig ?

Skal tomgangsregulatoren slippe gjennom litt luft, når bilen går på tomgang ? Eller skal den være helt tett ?

 

Takker for svar....

 

mvh

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tomgangskruen? hadde problemer med pakningen på tomgangsskruen selv.. dette på en G60..muligens det ikke finnen noen skrue på 7A? Sitter på innsug..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo d er tomgangs-skrue på min og, er det bare å skur skruen helt ut ???

 

(og kansje telle antall turn, slik at turtallet blir likt når den skrues inn igjen?)

 

Mvh

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er slik det må gjøres..til meg så sugde den litt falskluft pga gåen o-ring mot innsuget..Du kan stikke bort til Audi verksted og spørre de på verksted..de har peiling. Du kan få en til å se på turtallet mens du selv skrur på tomgangsskruen. Lite som skal til. Min nyppet av og til og når turboen koblet inn..så ble bilen som en kengurru...ikke noe særlig.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har kikket på de sidene, har lest på en anne tråd her at det med falsk luft også kan lage problemer...

 

Diff. sperra mi funker ikke (har ingen lys i indikatoren) den saken som legger inn sperra bli styrt av vakuum, og vist noen slanger er morkne der, så kan vel også det gjøre at motorn ikke går skikkelig på tomgang...

 

Så må nok under å sjekke det også tror jeg.....

 

Men skal ISV`n være potte tett og ikke slippe gjennom noe luft, på tomgang ?????????????

 

mvh

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok ut min ISV og renset den skikkelig. Jeg har den gamle hitachi typen. Etter rens så prøvde jeg å blåse, men ingenting slapp igjennom, så min er iallefall helt tett. Om det skal være sånn tør jeg ikke svare på. Jeg har fortsatt samme problemet som før jeg renset ISV, men det er ikke så ofte lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket opp med Møller, og det er vist ikke noe pakning ved tomgangsskruen på 7A motoren....

 

Må sjekke opp dette med differensial sperra..

 

Andre som kan bekrefte om denne tomgangsventilen skal være tett ?

 

Hilsen

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte ang. min og fikk vite at demontert skal det gå an å blåse gjennom den, om det gjelder alle hvet jeg ikke men bestillingsnummeret på de skal visst være det samme på de fleste biltyper(hos bosch).

Trenger ikke gå under med en gang for å sjekke vakumslangene , på min hadde den underste hoppet av (se bilde)

Når den ble plugget i igjen fungerte diff.sperren igjen.

LinkPhoto?GUID=6cc7a533-2760-4ba8-78cf-7

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.