#1 Skrevet April 19, 2004 Har en 7A motor, som fusker litt på tomgang.... Har derfor hatt ute ISV og luft-mengde-måleren og gjort dette rent, men det har ikke hjelpet. Men når jeg blåser på den ene av de to stussene som disse slangene kobles til så er det ikke helt tett. Er dette riktig ? Skal tomgangsregulatoren slippe gjennom litt luft, når bilen går på tomgang ? Eller skal den være helt tett ? Takker for svar.... mvh RS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2004 Sjekket tomgangskruen? hadde problemer med pakningen på tomgangsskruen selv.. dette på en G60..muligens det ikke finnen noen skrue på 7A? Sitter på innsug.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2004 Jo d er tomgangs-skrue på min og, er det bare å skur skruen helt ut ??? (og kansje telle antall turn, slik at turtallet blir likt når den skrues inn igjen?) Mvh RS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2004 Ja, det er slik det må gjøres..til meg så sugde den litt falskluft pga gåen o-ring mot innsuget..Du kan stikke bort til Audi verksted og spørre de på verksted..de har peiling. Du kan få en til å se på turtallet mens du selv skrur på tomgangsskruen. Lite som skal til. Min nyppet av og til og når turboen koblet inn..så ble bilen som en kengurru...ikke noe særlig. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2004 kan anbefale denne siden http://www.20v.org/engprob.htm evnt. denne http://www.20v.org/throttle.htm Jeg sliter med samme problemet selv. Er visst veldig vanlig på 7A motoren. Jeg skal ihvertfall prøve det meste før jeg bytter ISV, den er dyr! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 19, 2004 Jepp, har kikket på de sidene, har lest på en anne tråd her at det med falsk luft også kan lage problemer... Diff. sperra mi funker ikke (har ingen lys i indikatoren) den saken som legger inn sperra bli styrt av vakuum, og vist noen slanger er morkne der, så kan vel også det gjøre at motorn ikke går skikkelig på tomgang... Så må nok under å sjekke det også tror jeg..... Men skal ISV`n være potte tett og ikke slippe gjennom noe luft, på tomgang ????????????? mvh RS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2004 Jeg tok ut min ISV og renset den skikkelig. Jeg har den gamle hitachi typen. Etter rens så prøvde jeg å blåse, men ingenting slapp igjennom, så min er iallefall helt tett. Om det skal være sånn tør jeg ikke svare på. Jeg har fortsatt samme problemet som før jeg renset ISV, men det er ikke så ofte lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2004 Sjekket opp med Møller, og det er vist ikke noe pakning ved tomgangsskruen på 7A motoren.... Må sjekke opp dette med differensial sperra.. Andre som kan bekrefte om denne tomgangsventilen skal være tett ? Hilsen RS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2004 Jeg spurte ang. min og fikk vite at demontert skal det gå an å blåse gjennom den, om det gjelder alle hvet jeg ikke men bestillingsnummeret på de skal visst være det samme på de fleste biltyper(hos bosch). Trenger ikke gå under med en gang for å sjekke vakumslangene , på min hadde den underste hoppet av (se bilde) Når den ble plugget i igjen fungerte diff.sperren igjen. Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...