#1 Skrevet April 19, 2004 Hei, i dag regnet det kraftig, og det kjente jeg bokstavelig talt godt til på høyrefoten! Bilen min lekker vann fremmenfra, og lurer på følgende; den "platen" som er avbildet under her, om den begynner så smått å "ruste" kan den gjøre at man får vann inn? Har sett det selges forsterkede utgaver av disse, men aldri skjønt hvorfor.... Tettingen i denne platen, er det at den blir trykket inntil i bunnen av ruta? Det er ikke kjøleveske ettersom jeg smakte litt på det Er åpen for forslag og tanker om hvordan dette kommer inn!! Vannet kommer ut under speedometeret, og treffer somsagt høyrefoten (rista på den) Ergrelig!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2004 Sjekk tetningen rundt relèboksen din, kanskje det er der det lekker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2004 Det skal jeg gjøre, har du hatt lekk der? Men da renner det skrått inne da, siden det treffer ved speedpedalen, det drypper forsåvidt ut ifra "varmegata" til beina, legger ved et bedre bilde her; 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2004 Jeg har også blitt våt på høyrefoten en gang under kraftig regn/vaskehall. Jeg har ikke rust på den plata som du viser bilde av. Dette står også på TODO lista mi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2004 Var ute å kikket litt nå, og tror jeg fant dammen jeg lette etter, den lå under dekselet, mellom ruta & motorrommet, innunder varmeapp. vifta... Var et gruskorn som tettet dreneringen der, er det flere enn ett drenhull under her tro? Bra man finner feil så lett iblant da, men dette er vel ikke helt bra for elektrisiteten under her vel? litt offtopic, men det kan ikke være at dette vannet, har tatt knekken på styreenheten til cruisecontrolanlegget mitt og da? Er det noen som vet hvor denne ligger hen? Siden jeg leter etter feilen her og om dagen liksom.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 19, 2004 Originalt mener jeg å huske at det sitter en skumgummi-pakning rundt viftehuset, der er det åpent rett inn i bilen, så hvis denne er morken (ikke uvanlig) så er dette et sted hvor vann kan komme inn. Du kan også sjekke dreneringene med en vannslange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2004 Dreneringene er helt ok de, men det var som sagt over her en drenering fra det "rommet" oppi der v vifta som var pottetett ja! Det rommet er litt lavere enn ut mot sidene, det er vel derfor og tipper jeg!? Er det mye slit å få av den vifta tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 19, 2004 Det er en nokså stor drenering i hver side under dette dekselet som sitter over varmeapp.vifta. En ved batteriet, og en ved relèboksen. Jeg har ikke hatt lekk. på min nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 19, 2004 Hadde/(har?) truleg lekasje der på min også. Har blitt våt på høgrefoten eg også. Stramma det 'bandet' som holder fast varmeapparatet, (da denne var heilt slakk) oppi der, og virker som det er betre nå... Lurer også på om det er råd og ta ut vifta framme i frå. Men ser ut til at varmeapparatet er det første som er montert i bilen, og at dashbordet må ut først. Og da er det fort litt jobb. Har Klima og, så dersom det ikkje er råd å tette uten å demontere, så da får det heller lekk litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 20, 2004 Ta uansett å sjekk de dreneringene under vifta, det var her min (drenering)var tett, sikkert det samme hos deg, og kanskje en dårlig pakning rundt festet av vifta! Vann inni bil suger uansett, og det er vel alle enig i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 20, 2004 Opprinnelig postet av Trond Gundersen Vann inni bil suger uansett, og det er vel alle enig i? Jepp, så lenge det ikke er på Imsdal-flaska 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 20, 2004 Sunn Per? hmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 20, 2004 Må ha litt vann i blant også Heyyy! Du har fått en stjerne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 20, 2004 en stjerne? Jeg har ikke Benz lenger nå nei, jeeeeeejejeje, flott hva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 17, 2005 No har det skjedd med meg og, fant dere ut noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 18, 2005 meg og, tror vannet renner via varmeradioatoren og. Får det når eg svinger i litt krappe svinger med fart, foff sier det så dugger frontruten også blir eg våt på foten, men det er ferskvann, så det kommer et sted fra vannkassen. må se på det en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 18, 2005 I tillegg til dreneringen fra selve rommet (de store hullene som Trond G. snakker om) er det kondensvanndrenering fra AC-anlegget som kan bli tett. Om den blir tett kommer det vann inn gjennom varmeapparatet i høyresvinger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 18, 2005 Kjent...hadde det på en C4 jeg også. Men da virket det som vannet drypte ut av luftkanalen som ender rett over høyrebeinet. Gav seg til slutt, og jeg spekulerte ikke noe mere på det, var bare i kraftig regnvær jeg merket det. Men jeg mistenkte tetningen mellom viftehuset og metallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 18, 2005 Kan også være pakningen rundt selve varmeapparathuset. Jeg byttet denne i sommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 18, 2005 Hadde samme problemet på min A4-95mod, saken var den at alle drenering under "rillene" var tette, og dette hadde vært ett lite problem for de som har biler stående dær det er mye løv etc... Så prøv å bruk høytrykksspyleren, så blir det nok åpent, det gjorde jeg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 18, 2005 Var det mye arbeid å få denne ut Bård? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 18, 2005 Samme tendens på fattern sin X-A6, når det regnet og bilen sto i motbakke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 18, 2005 Var det mye arbeid å få denne ut Bård? Var egentlig ikke så galt men det gikk med litt tid Tror jeg klarer jobben på 5-6 timer nå. Demonterte Høyre side: hanskerom, rør fra varmeapp. som går oppover. Demonterte stag fra reguleringsmotor. Venstre side: kartmappe, deksel på siden av senterkonsoll "krøllet bakover", samme rør og stag som på høyre side. Senter (man kommer til fra siden): tok ut hele motorkassen til styring av luftstrøm fra varmeapp (dette steget tror jeg ikke er helt nødvendig men jeg overhalte de elektriske motorene samtidig). Motorrom: Viskere, deksel over viskere, hele vindusviskermotor/mekanisme (smør opp), tappet av litt kjølevæske for å unngå søl når man løfter ut varmeapp., løsnet alle elektriske/vakum/vann slanger til varmeapp., løs koblingen mellom varmeapp. og ac-fordamper. Bruk etpar treplank til å løfte opp varmeapp. Det løsner litt etterhvert. Ny pakning festes på varmeapp. Så var det bare å montere alt i motsatt rekkefølge og fylle på litt kjølevæske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 25, 2005 Foff, tror jeg satser på å stramme den i første omgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 28, 2005 På C4 er det oftest dreneringen under viftehuset ja, kunne høre at vifta fungerte som en propell når jeg hadde tett drenering, sørg for å holde denne åpen til enhver tid, gjerne i sammenheng med motorvask! Ille vanskelig å komme til, men litt trening og slanke armer finner veien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...