Vannlekkasje inn i front C4!

Anbefalte innlegg

Da feller jeg meg inn i rekken over personer som har slitt med vann inni C4 biler. Jeg fant bilen min i går med overvann inne i kupe'en etter et kraftig regnvær. Annslår at jeg fjernet mellom 10 og 15 LITER med vann fra bilen. Høyresiden var værst skadet. Der var det 4-5cm med vann når jeg løftet opp teppet. Tørket ut alt vannet som fløt i går, og vrei teppene, tørket det og kjørte bilen til garagen til pappa. Der har bilen stått i 24 timer nå med 800W på inni (vinduer på gløtt) og den er ikke tørr enda. Regner med at den er tørr i morra kveld en gang. Mitt problem var identisk med Bjørn Eirik Ødegård som skrev posten over. Drenet var tett og det var MYE jord der. Dette blir nok et satsningsområde å holde åpent utover høsten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har ikke lekket siden jeg fikset det 1. gang for 'mange' år siden, og er dreneringen åpen skal det faktisk ikke behøves mye pakning rundt vifta. Noen har litt dårlig pakning rundt sikringsboksen også, men er det tett drenering er det igrunn samme hvor mye en prøver å tette; det _vil_ lekke uansett. Åpen drenering er en fin ting! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjenåpner en gammel tråd :)

Jeg har i det siste hatt masse lekkasje inn i bilen ved regnvær, det oppdages fort ved vanndrypping på høyrefoten :/

Hørte også sildring av vann fra vifta... Ikke bra.

 

Men, i går tok jeg meg bryet å ta vekk dekselet mellom frontruta og motorrom. Skal si det lå mye vann der! Pirket litt med en finger i drenshullet nevnt over her, og vannet fosset ut!

 

Problem løst :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på denne.

Har/hadde også lekkasje pga pakninga til v-apperat. Fylt silikon der jeg kom til og tror nå at problemet er borte. Men har en lekkasje på venstre side. Det kommer vann ved panseråpneren,men jeg klarer ikke å finne ut hvor i all verden det vanney kommer inn. Har sikkert brukt 1 tube med silikon fra rele/sikringsboks og i hele området rundt avløpet på v-side. Fylte også i bak-kant på skjermen (der pansret peker når man løfter det helt opp) men til ingen nytte. Ett veldig kjedelig problem dette......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som oftest er det tett i badekaret laga for batteri og kupe-vifta, dreneringa tetter seg og vannet stiger og renner ofte inn i selve vifta som resulterer i at det drypper på gassfoten pga vannet renner luftventilen som ligger lavest. Når man har fått vann i bilen MÅ man ta ut stoler og løsne litt dash + det i midten der girstanga og handbrekket sitter for og så tørke under mattene/teppe/trekket.

 

Selv brukte jeg 2 små halvpaller under og en støveltørker som sto på 100-150 timer og da var der fortsatt ikke helt tørt.

 

Er skumm gummi som sikkert inneholder 20 liter vann der så press ut det man greier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.