Hjelp haster, turbo bytte A61,8t

Anbefalte innlegg

Hei folkens:)

Som sikkert noen har sett hadde jeg motorras på min 2000 A6, bare et par dager etter jeg kjøpte den: mad : Dette er gudskjelov godt på garantien og bilen står på Røste og Olsen i Drammen.

Jeg har sagt til de at jeg kan være behjelpelig med og få tak i ny turbo om de skulle slite med det, og det gjør de selvfølgelig....

Det jeg da lurer på er, bilen er chippet(uvisst hvilke chip som er brukt men mest trolig Ts-racing) I bilen sitter\satt den originale k03, jeg er fysen på og få tak i en k04 og få de til og sette denne i da det er en oppgradering som likevel skal skje..... Bare det at nå hadde jeg sluppet og betale: rock :

det store spørsmålet.... Får de bilen til og gå ved og sette inn en k04 slik at jeg eventuellt kan mappe denne da jeg har fått igjen bilen??? er det noen her som har en k04 som de skal selge?? og som kunne vært behjelpelig og mappe da de har satt inn den k04 så de kan gjøre jobben ferdig??

Håper det er noen her som kan hjelpe da jeg hadde blitt kjempe glad, har så lyst til og kjøre den nye bilen jeg kjøpte for tre uker siden.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er k04 bestilt:) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har k04 flowpreppa sett liggende jeg.

Ja du får bilen til å gå med den.

Du må ha flowpreppa K04 til de chippene TS har samt større dyser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm,

Spurte på forumet får litt siden ang. det med dyser... Flere som mente det med et vanlig k04 kit, ca235-240hk at det ikke trengtes... Men jeg har ikke peil:) Ganske grønn da det gjelder turbo bygg...

Men regner med turbo power på kongsberg har litt peil så han leverer vel det jeg trenger:) Er i hvertfall vannvittig god kundebehandling hos han:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går du for MTM chip kan du bruke org dyser.

Men går du for Hohenester chip må du ha større dyser.

Du trenger og 3" downpipe

Og FMIC er en stor fordel og ha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er chippet, Men er det noe nr. el. slikt sånn at det går an og finne ut hvordan ship det sitter der??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er chippet, Men er det noe nr. el. slikt sånn at det går an og finne ut hvordan ship det sitter der??

Bilen er vel chippet for orginal turbo og duger ikke en dritt når du setter inn en K04.

Som regler kan man ikke se det uten å ta ut chipen og få lest den med er brenneprogram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tusen takk for info og hjelp... Mye som trenger og læres da man ikke har holdt på med turbo bygg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.