#1 Skrevet April 26, 2006 har en vw vento 1.8cl 95mod. av å til so får eg en ulyd frå motor rommet. høyrest ut so der sete en katt å mjaua i motorrommet. kjem når motor er kald...oftast i nedover-bakke og rundt ca 3000rpm. noken so har peiling på ka d kan komme av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2006 katta di som vil ut kanskje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2006 katta di som vil ut kanskje... har tenkt litt på om da kan vere luftfilteret som er modent for utskifting. veldi ustabil ulelyd..viss eg treff perfekt turtall og rett fart so ula den heile tida 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2006 Veldig OT, men kom på en historie en på jobben som er tidligere bilselger fortalte. Var en kunde som kom å klaga på en klonkelyd fra motorrom, det ble sjekka opp men ingen klarte og finne ut hva det var. Men til slutt dant de ut at det kom fra inne i skjermen, da skjermen ble plukka av så var det en tom brusflaske inni der som noen på fabrikken hadde glemt igjen! Så til bake til topic: Kan det være noen reimer som gnelder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2006 reimane er skifta for ikkje so lenge sia. men hadde d vore reimane ville eg nok hørt da i motabakke å på flata og. eg veit d e ei stund sia eg har skifta luftfilteret so eg tru eg bjynder der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2006 reimane er skifta for ikkje so lenge sia. men hadde d vore reimane ville eg nok hørt da i motabakke å på flata og. eg veit d e ei stund sia eg har skifta luftfilteret so eg tru eg bjynder der luftfilter er jo greit å bytte av å til uasett så. billig er det å er vel gjerne reimer av den breie typen på den? da skal det vel litt til før den slurer.. derimot kan det jo altids bli sånn reimelyd selv om de er nye..har det på audien, vet ikke hvordan jeg skal få det bort, men det er egentlig verst utenfor bilen på tomgang så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2006 der e spor reim ja....me automat strammar på dynamoen so da e ikkje den reima so laga lyden vertfall. der e jo ei kilereim til servopumpa men den e so stram at den kan ikkje lage lyd:P tips til å fjerne "reim-lyd". spray på me würth silikon spray mens motoren går. OBS: IKKJE SILIKON FETT. då går du på en smell:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2006 Lite olje på girkassa, slitt utløserlager for clutch? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2006 Lite olje på girkassa, slitt utløserlager for clutch? eg trur ikkej d. har ikkje sitt noke oljelekkasje frå kassa. pedalen kjennest helt fin. men eg vil tru at viss der e slitasje der so vil eg høyre det heile tida. men her e d berre når motor er kald og spesielt i nedoverbakke på et spesielt turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2006 no har eg fått skifta luftfilteret men lyden er der fortsatt. noken fleire som har noken tips? mulig for lite hull i luftfilterboksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...