Understells behandling av Touran

Anbefalte innlegg

Snakket med selger av Vw hos Fjetland bil i dag, angående tectyl behandling av Touran, fikk da opplyst at man ikke må Tectylbehandle Vw biler i det hele tatt, dette pga at de er galvanisert og om man tectylbehandler dem, blir de ødelagt.

Noen som vet om dette kan stemme, for de som understellsbehandler biler sier jo det helt motsatte att alle biler må tectylbehandles.

 

HJELP :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har 12 års rustgaranti og er helgalvanisert. Hva skal du egentlig med tectylbehandling ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å tenke på dette på en del år. Begynner det å ruste under før de 10 første årene er gått, er det noe gale..

 

Ville ikke tenkt på dette før bilen var 10 år +++ eller hvis du ser at det laget som ligger under nå begynner å bli slitt..

 

Min 80 som er 19 år gammel fikk sin første behandling nå i vinter, da begyne laget under å bli så slitt at bart metall begynte å komme frem.. DA er det på tide:-)

 

Men tror ikke det Møller sier kan være riktig, de vasker jo bare bilen rein under, fjerner ingenting.. Hvertfall ikke galvaniseringen. Så tørker de den og legger en nytt lag understellsbehandling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karoseriet ruster ikke, men ALT annet under der ruster... bærebruer etc...

 

Vet heller ikke helt hva rustgarantien til Møller egentlig dekker, men har egentlig forstått det sånn at "overflaterust" ikke blir dekket, bare gjennomrustninger... (merkelig men..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva gjør det at bærebruer etc ruster? Som sagt 80`ien min er snart 20 år gammel og det er ALDRI gjort noe med travers, bærebru etc der.. Tar jo minst et par mannsaldre før det godset der blir spist opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET er sant, men alt annet "løst" under der ruster og, som skruer, muttere osv osv osv.. blir ihvertfall veldig vanskelig å skru på etterhvert når alt ruster, samt det ser ille ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ALLE skruer, bolter etc jeg har hatt ute på 80`ien gjennom årene setter jeg inn med kobbergrease før jeg monterer, har aldri hatt trøbbel med å løsne noe siden..

 

Så det er bare å begynne å demontere hele understellet og sette det inn med kobbergrease:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.